In de zomereditie van brancheblad Recreactie staat een mooi artikel over de markt van de bungalowparken. De redacteur ging langs bij de grotere bungalowketens en kreeg daar verschillende visies te horen. Zeker interessant om die eens naast elkaar te zien.
CenterParcs ziet de markt als verzadigd en opent al enige tijd geen nieuwe parken meer in Nederland. Roompot erkent de competitieve markt, maar realiseert zich ook dat je in een vechtmarkt ook kunt winnen; met name door de keuze van locaties. De Molecaten groep ‘pikt alleen pareltjes uit de markt’. De Oostappen Groep wil schaalvoordelen behalen; massa is kassa. Bovendien richten zij zich op een laag prijssegment en zien daar volop kansen. Landal is koploper als het gaat om uitbreiding. Helaas geen toelichting vanuit deze partij in dit artikel.
Andere onderwerpen die in deze (bescheiden) editie aan bod komen:
- Rijk van Dommel en AA brengt technologie als vrijetijtijdsaanbod
- Een reisverslag van Ardoer ondernemers aan een serie luxe Italiaanse campings
- Het verhaal achter groepsaccommodatie De Langenberg in Overijssel
- Informatief artikel over: Communiceren met klagende gasten
- Bewegwijzering op je bedrijf
Meer informatie: www.recron.nl