Recreatiebedrijven profiteren niet van WK voetbal

Opmerkelijk nieuws; de ING stelt in haar rapport WKnomie dat 35% van de ondernemers uit de leisure-sector minder werk heeft in de periode van het WK. Bij restaurants daalt de omzet in de juni-maanden met een WK met bijna 5%. Voor cafés is er tijdens een WK wel een positief effect te zien op de omzetten. 

Bekijk het hele artikel over de relatie tussen WK en economie op www.ing.nl

voetbalcampingVoetbalcampings en oranjeparken
Toch zijn er nog altijd diverse recreatiebedrijven die wel inspelen op de WK en er een mooi feestje van maken. Op de website voetbalcampings.nl / oranjeparken.nl worden diverse initiatieven genoemd rondom de WK. Zo heeft CenterParcs een arrangement waarbij voetballiefhebbers samen met hun minder voetbalgeïnteresseerde familie vermaakt worden. Duinrell heeft ook een speciaal voetbalarrangement en toont de wedstrijden in de Duinrell Pub.  Diverse bedrijven geven op de website aan dat zij de WK een warm hart toedragen en de wedstrijden in een centrale ruimte gaan bekijken.

Wil jij je bedrijf (camping of bungalowpark) ook aanmelden? Stuur dan een mailtje naar: info@levendland.nl

Oranjefeestje organiseren
Zoals wel blijkt uit het onderzoek van ING WKnomie profiteren vooral café’s van de WK. Zij vertonen de wedstrijden op groot scherm en zien hun baromzet flink stijgen.
Koninklijke Horeca Nederland heeft voor de cafés een pagina aangemaakt met enkele tips om de grote toeloop in goede en veilige banen te leiden. Zie: www.khn.nl

Bedrijven die in 2014 een WK-evenement organiseren en één of meer WK wedstrijden vertonen, dienen te beschikken over een WK 2014 Licentie. Die wordt uitgegeven door Videma. De daaraan verbonden vergoeding is afhankelijk van het aantal wedstrijden en het maximaal aantal kijkers.
Meer informatie: www.videma.nl

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *