Recreactie; leren van festivalcampings

In de november editie van Recreatie, het brancheblad van de RECRON, staan de festivalcampings centraal. De meeste ondernemers zien deze tijdelijke campings niet als echte concurrent. Het blijkt in de praktijk zelfs een kweekvijver voor kampeerders van de toekomst.

SAMSUNG CAMERA PICTURES
SAMSUNG CAMERA PICTURES

Festivalgangers zijn voor de meeste campings niet een doelgroep die makkelijk samen gaat met de huidige gasten op de camping. Niet iedereen wordt blij van een afterparty. Voor Center Parcs was dat ook een van de redenen om te stoppen met (succesvolle) evenementen op park De Eemhof. Campings in de omgeving van een groot festival zien dat de doelgroep van festivals wat ‘vergrijst’. En juist de wat oudere groep heeft na een lange dag dansen en feesten wat meer behoefte aan rust en comfort. Die doelgroep komt dus automatisch terecht op omliggende campings.

Ontwikkelruimte
RECRON Directeur Monique van der Sande pleit in haar column voor meer ontwikkelruimte en soepeler procedures voor recreatiebedrijven: “Ruimtegebrek van recreatiebedrijven is een zorgelijk punt. Voor een vitale sector hebben we ruimte nodig; kwaliteitsverbetering en schaalvergroting gaan vaak hand in hand. Stroperige processen  bij de overheidverhinderen dat ondernemers flexibel kunnen inspelen op de markt.”

Verder in de Recreatie van november 2016:

  • Een reportage over de revitalisering van het gebied rond de Loosdrechtse Plassen
  • Recreatiecentrum De Kluft; ondernemen in een nationaal park (Weerribben)
  • Een eigen app voor je recreatiebedrijf? (praktijkcase De Kuilart)
  • Geldboek voor ondernemers (door KvK)
  • Seizoenskrachten in de CAO (dag)recreatie
  • Visie van minister Hank Kamp; internationaal toerisme meer spreiden over Nederland

Meer informatie: www.recron.nl/recreactie

Bewaren

Bewaren

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *