Recordbezoek aan Terschelling in 2020; online

Een geplande promotiecampagne voor het eiland Terschelling kwam door de coronacrisis grotendeels te vervallen. In plaats daarvan werd virtueel – en live toen het weer kon – alles en iedereen scherp ‘online’ gezet.

Dankzij de creatieve en flexibele inzet van velen en met dank aan ambassadeurs, contentmakers en influencers kijkt TerschellingPartners dan ook met tevredenheid terug op de Social Media campagne van coronajaar 2020. Enkele cijfers: Met Facebook en Instagram werden 7,75 miljoen bezoekers bereikt; Het  totaalbereik van de video-campagnes was 434.000.

De campagne 2020 die nooit gelanceerd werd

Na een intensieve voorbereiding en met een doortimmerd strategische marketingvisie, mede op basis van participatie van eilandondernemers, ging TerschellingPartners eind 2019 met de uitvoering van start. De ambities van de nieuwe marketingorganisatie van samenwerkende Terschellinger ondernemers en andere instanties in de toeristische sector reikten ver. De verwachtingen waren hooggespannen. Voor 2020 stond een uitdagende promotiecampagne op het programma. Een nieuwe website vol belevenisverhalen, video’s, posts en stories op alle social mediakanalen en in print zouden Terschelling ráák op de kaart zetten en gasten verleiden tot een bezoek aan het eiland…

En toen kwam corona. De Covid-19-maatregelen raakten de toerisme-, recreatie-, festival- en horecasector in het hart. Even leek het alsof Terschelling zelf ‘offline’ ging en niet de gasten, zoals in de beoogde campagne-met-een-knipoog. Die campagne zag nooit het licht

De bakens verzet

Met inzet van verschillende social mediakanalen wist TerschellingPartners in dat ongekend ongewone 2020 ondernemers en eilandbewoners te verbinden, vaste gasten te bereiken met herkenbare verhalen en beelden en nieuwe gasten te verleiden om veilig te verblijven op het eiland. Voor 2021 is TerschellingPartners optimistisch gestemd. Ook zolang Covid-19-maatregelen van kracht zijn, blijft de marketingorganisatie vaste gasten en nieuwe doelgroepen met diverse middelen en co-creatieacties inspireren.

Terschelling.site

De kracht en pracht van het waddeneiland komen tot leven in verhalen op Terschelling.site. De website die afgelopen jaar ‘stilletjes’ werd gelanceerd, zal dit jaar een boost krijgen door meer aanstekelijke verhalen en reportages van en over bewoners en lokale bedrijven.

Promotiecampagne

In een nieuwe promotiecampagne op de social mediakanalen zal Terschelling zich in 360 graden van alle kanten, in alle hoedanigheden en in alle jaargetijden tonen. Daartoe werkt TerschellingPartners samen met lokale ambassadeurs en organiseert en faciliteert individuele en – zodra dat weer kan – groepstrips voor pers en influencers. De ongefilterde boodschap die daarbij wordt uitgedragen luidt: Welkom op het Weidse Waddeneiland Terschelling.

Meer informatie:

Factsheet Social Media campagne Terschelling

www.terschelling.site

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *