Programma themajaar 2016 Jheronimus Bosch nagenoeg rond

Na het Van Gogh themajaar in 2015 komt er in 2016 weer een Nederlandse kunstenaar in de schijnwerpers te staan: Jheronimus Bosch. De organisatie laat op haar website weten dat het programma in principe rond is, maar dat initiatieven zich nog wel mogen melden.

Het centrale punt voor de activiteiten is de stad Den Bosch. Het beschikbare budget is inmiddels verdeeld over diverse activiteiten. Voor enkele projecten word nog op gezocht naar beschikbare middelen via extra fondsen om deze projecten alsnog te realiseren. Vele van de ingediende voorstellen zijn nu in voorbereiding. In de agenda op Bosch500.nl zijn diverse onderdelen van het programma terug te vinden. Het eerstvolgende Bosch 500 café, waarop betrokkenen worden bijgepraat, vindt plaats op 18 november.

Onderdeel uit Schiilderij De Hooiwagen, dat normaal in het Prado in Madrid hangt
Onderdeel uit Schilderij De Hooiwagen, dat normaal in het Prado in Madrid hangt

Tentoonstelling als publiektrekker
Een grote publiekstrekker is de bijzondere tentoonstelling ‘Jheronimus Bosch – Visioenen van een genie’ die van 11 februari tot en met 8 mei 2016 in het Noordbrabants Museum te zien is. Nooit eerder waren zo veel werken van Bosch bij elkaar te zien in zijn geboorteplaats. Bezoekers kunnen zich verbazen over Bosch’ karakteristieke panelen en tekeningen vol wonderlijke wezens, duivelse dromen en magische monsters. De Stichting Jeronimus Bosch organiseert in 2016 een internationale, culturele manifestatie. De internationale bezoekers zijn getuige van muziek-, dans-, theater- en circusproducties geïnspireerd op thema’s, de tijd en het werk van de schilder.

Artist impression van een van de activiteiten
Artist impression van een van de activiteiten

Gericht op Europese bezoeker
Tijdens de Internationale Turisme Börse (ITB) in Berlijn in maart van dit jaar, tekenden Stichting Jheronimus Bosch 500, VisitBrabant en NBTC Holland Marketing een samenwerkingscontract voor het themajaar Jheronimus Bosch. Nu, tegen het einde van 2015, gaat de promotiecampagne van start. Gezien het bescheiden marketingbudget kiezen de partners ervoor met name de Europese media te bewerken. De buitenlandse bezoeker vindt informatie over het themajaar vooral via Holland.com en de social-mediakanalen van de deelnemende partners.

Meer informatie:
www.Bosch500.nl
www.nbtc.nl (spil in de internationale marketing van het themajaar)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *