Nederland is in de ban van B&B Vol Liefde. Dat blijkt niet alleen uit de torenhoge kijkcijfers van de datingshow op RTL4, maar ook uit de statistieken van Bedandbreakfast.nl. Daarin is duidelijk te zien dat er volop wordt gezocht naar de deelnemende B&B’s en de plaatsen waarin deze gevestigd zijn. Ook is het aantal nieuwe B&B’s met maar liefst 114% gegroeid ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
Debbie is ongekend populair
Dat er veel wordt gezocht naar de deelnemende B&B’s uit het populaire programma, is geen verrassing voor Hanny Arens, oprichter van Bedandbreakfast.eu B.V. “Op onze websites Bedandbreakfast.nl en Bedandbreakfast.eu zien we steevast een piek in het verkeer rondom tv-programma’s als B&B Vol Liefde en Bed & Breakfast. Mensen zijn toch nieuwsgierig wat een kamer kost, of ze willen een reservering maken. Wat dit seizoen opvalt bij B&B Vol Liefde, is de grote interesse in de B&B van kandidaat Debbie en haar vestigingsplaats Sant Andreu del Terri. In vergelijking met de andere deelnemers, staat zij met stip bovenaan.”
Positief effect voor alle B&B’s
Deelname aan een tv-programma kan een positief effect hebben, wat zowel geldt voor de kandidaten als de omringende B&B’s op de plaats van bestemming. Uit de statistieken van Bedandbreakfast.eu blijkt dat 57% van de B&B Vol Liefde fans interesse heeft in een verblijf in het Spaanse Sant Andreu del Terri, waar de B&B van Debbie is gevestigd. De tweede en derde plek zijn voor Marjan (Budens, 21%) en Walter (Troche, 12%). Daarna volgen de bestemmingen waar Bram (Norrhult, 6%), Petri (Monclar, 3%) en Martijn (Hua Hin, 1%) hun B&B runnen. Kandidaten Joy en Leendert staan niet geregistreerd op Bedandbreakfast.eu.
Het roer om
Het starten van een B&B is een droom die steeds vaker wordt waargemaakt, merkt ook Arens. “Traditioneel gezien besluiten veel mensen na de zomer het roer om te gooien en een B&B te beginnen. B&B-programma’s dragen daar zeker aan bij. Op onze internationale website Bedandbreakfast.eu is het aantal jaarabonnementen in de afgelopen periode met 114% gestegen ten opzichte van 2022. Tegelijkertijd zien we op Bedandbreakfast.nl een toename van 50% meer bezoekers dat specifiek zoekt naar informatie over het starten van een B&B in Nederland. Alles bij elkaar opgeteld is de liefde voor B&B’s dus groter dan ooit!”
Bron en meer informatie: www.bedandbreakfast.nl