Op vrijdag 21 juli 2023 vindt de opening van de splinternieuwe indoorzone ‘Circus Bumba’ plaats in Plopsaland De Panne. Met deze opening genieten bezoekers voortaan van een volledig overdekte zone met vijf gloednieuwe attracties, een theater, een nieuw restaurant, twee horecapunten en een winkel.
De indoorzone betreft een investering van 12,5 miljoen euro. Speciaal voor de opening worden duizend exclusieve tickets verkocht die kinderen bovenop hun toegangsticket een gratis Bumba-hoedje verschaffen. Deze mogen de kindjes vervolgens opzetten tijdens een unieke Bumba Kids Parade op de dag van opening.
Plopsa had al een grote indoorzone Mayaland gethematiseerd rondom Maya de Bij. Beide indoorzones bevinden zich in één gebouw. Een woordvoerder licht toe: “In oppervlakte is het totale gebouw veel groter dan wat er voorheen stond, maar dan vooral door de uitbreiding naar achter (voor o.a. de darkride). De zitcapaciteit van De Spiegeltent is groter dan die van Fred Kroket van vroeger.”
Gloednieuwe indoorzone
Bumbabeluu, het circus komt eraan! Op vrijdag 21 juli vindt de opening van de fonkelnieuwe indoorzone ‘Circus Bumba’ plaats in Plopsaland De Panne. ‘Circus Bumba’ verleent onderdak aan vijf nieuwe attracties:
- Tumbi’s Ballenbad,
- Poppa’s Klimtoren,
- Bumballoon,
- De Dolle Bus
- en de darkride ‘Op reis met Bumba’.
De laatstgenoemde darkride omvat bijna 150 bewegende items, waaronder 50 animatronics. En in elke scène van de darkride-attractie ‘Op reis met Bumba’ zit een Kiwi- en/of Babilu-figuurtje verstopt.
Daarnaast kijken bezoekers voortaan naar de Bumba show in het splinternieuwe Bumba Theater, waar de show van nóg dichterbij te volgen is. De oppervlakte van het circus bedraagt zo’n 3.000 m² en biedt volop mogelijkheden voor meerdere uren indoorplezier.
Terug naar de kern
“Circus Bumba is volledig gethematiseerd naar de leefwereld van de Studio 100 figuur Bumba, die nog steeds ontzettend populair is onder de allerjongste doelgroep. Met de opening van deze indoorzone wensen wij opnieuw tegemoet te komen aan de behoeften van onze jongere doelgroep. Daarnaast is het ook de ideale aanvulling op de all-weatherervaringen die we steeds voorop dragen in onze parken.”, aldus Koen Clement, CEO Plopsa Group a.i.
Bron en meer informatie: www.plopsa.be