Bijna 25 procent van de Nederlanders heeft een migratieachtergrond. En daarmee vaak andere consumptiepatronen, houdingen en wensen dan Nederlanders zonder migratieachtergrond. Motivaction organiseert een deep dive voor bedrijven om hun aanbod beter af te stemmen op deze doelgroep van 4,5 miljoen mensen.
“Organisaties nemen nog onvoldoende de perspectieven van biculturele Nederlanders mee in hun productontwikkeling, dienstverlening of communicatie- en marketingstrategie. Dat is een gemiste kans. Vergroot het bereik en het effect van jouw campagnes onder deze groep door ze aandacht te geven. Marktonderzoek naar de belevingswereld van biculturele Nederlanders is hier een belangrijk startpunt. Leer hun belevingswereld kennen en integreer die met jouw marketingstrategie om beter aan te sluiten bij de diverse culturen en wensen van een brede groep Nederlanders.”
Motivaction kondigt het onderzoek aan
Ontdek bij Motivaction de belevingswereld van biculturele Nederlanders
Naast kwantitatieve inzichten, ziet Motivaction een groeiende behoefte om biculturele Nederlanders nog diepgaander te leren kennen door middel van kwalitatief onderzoek. Dit type onderzoek biedt de mogelijkheid om echt in gesprek te gaan met de doelgroep.
Organisaties hebben de kans om in het najaar van 2023 te participeren in een kwalitatieve deep dive onder biculturele Nederlanders. Neem deel aan dit multiclient onderzoek met een thema dat voor jullie relevant is.
Wat is een multiclient deep dive onder biculturele Nederlanders?
Dit najaar organiseert Motivaction een kwalitatieve multiclient onder Turkse, Marokkaanse, Surinaamse en Caribische Nederlanders (TMSC). Meerdere organisaties kunnen aan dit onderzoek deelnemen, waardoor het een laagdrempelige en kostenefficiënte manier is om inzicht te krijgen in een vaak onderbelichte doelgroep.
Hoe ziet een deep dive eruit?
- Experts gaan in gesprek met 24 biculturele Nederlanders (specifiek TMSC) in de vorm van 12 duo-gesprekken
- Er wordt gesproken over het dagelijks leven, drijfveren, dromen en maatschappelijke zorgen. Deze uitkomsten worden gedeeld met alle deelnemers die meedoen aan deze deep dive.
- Als je als organisatie deelneemt, breng je een thema in als gespreksonderwerp met de doelgroep. De resultaten van jouw thema worden exclusief teruggekoppeld.
Wat levert zo’n deep dive op?
Door meer inzicht te hebben in biculturele Nederlanders, speel je nog beter in op de wensen en behoeften van deze doelgroep. Jouw beleid, marketing en/of communicatie zijn dan beter gericht op die groepen. Een groot deel van de Nederlandse samenleving is vaak nog onderbelicht in jouw organisatie. Vergroot jouw zichtbaarheid, bereik of verkoop door deze doelgroep aan te spreken op hun wensen, verlangens en gedrag.
Let op: Er kunnen maximaal 3 organisaties aanhaken bij de Deep Dive / En de deadline voor deelname ligt al op 15 september
Bron en meer informatie: www.motivaction.nl/actualiteiten/nieuwsberichten/schrijf-je-in-voor-deep-dive-biculturele-nederlanders