Van 13 t/m 16 januari gaan de deuren van de Horecava in Amsterdam weer open. Elke dag is er een uitgebreid programma van met kennissessies, workshops en wedstrijden. Ook voor de recreatiesector valt er veel te halen. We lichten enkele sessies en noviteiten uit:
Kennis en inspiratie
Maandag 13 januari
in het paviljoen Innoveer:
- Jeroen Veldkamp van Coffee Lab over (inter)nationale trends uit de wereld van koffie en thee. (ook op 14 jan.)
- Het Nieuwe Nu; Presentatie van Food Inspiration door trendwatcher Hans Steenbergen. (ook op 14 + 15 jan.)
in het paviljoen Puur:
- Hoofdstad van de Smaak; Ede heeft als ‘Proeftuin op de Veluwe’ de titel Hoofstad van de Smaak 2014 in de wacht gesleept.
In de Fastservice Arena:
- NK Pannenkoeken Bakken; Welk restaurant bakt de beste pannenkoeken van Nederland? Volg de strijd om de Gouden Koekenpan.
- Wedstrijd Het Lekkerste Broodje Horeca; Finale categorie Horeca. Van Stichting Lekkerste Wedstrijden.
In de Hotel Lounge:
- Presentatie van Pieter Boot. Thema: hospitality bevordert de effectiviteit van zorg.
- Paul Sprakel van Hospitality Magazine belicht onderwerpen als vastgoed, wellness en faillissementen. (ook op 14 en 16 jan.)
Dinsdag 14 januari
In het paviljoen Innoveer:
- Rabobank: 7 trends in de horeca. Martijn Rol, Rabobank Nederland, over zeven trends in de horeca, gericht op samenwerking en duurzaamheid. (ook op 15 jan.)
- De gevolgen van de nieuwe werkelijkheid en ‘blurring’. Jan-Willem Grievink, directeur FSIN, belicht de belangrijkste trends en ontwikkelingen.
In paviljoen Puur:
- Diverse lezingen over duurzaamheid, besparen en biologisch
In de Hotel Lounge:
- Waste Watcher Thomas Luttikhold; In de wereld van morgen is geen ruimte voor voedselverspilling.
- Wenda Kielstra – Consumatics, speelt in op het (onbewuste) gedrag van mensen.
- Paneldiscussie: Waarom kiest een zakelijke gast steeds vaker voor een bed & breakfast?
Woensdag 15 januari
In het paviljoen Innoveer:
- Bart Ensink geeft een interactieve Google-workshop
- Hoe klinkt mijn merk?; Soundscape vertelt over muziek als waardevol marketinginstrument.
- Raoul Meester geeft juridische tips en trucs voor succesvol ondernemen
In het paviljoen Puur:
- Nederlands Openluchtmuseum vertelt over zijn Eko-keurmerk voor de horeca.
- Kookdemo door Niven Kunz; De nieuwe trend: 80/20 koken.
Donderdag 16 januari
In het paviljoen Innoveer:
- KHN ziet zes belangrijke trends in het veranderende horecalandschap. Hoe ga je als ondernemer om met deze trends?
- 3D Foodprinting; In de presentatie worden verschillende 3D-printtechnologieën en de vele mogelijkheden die zij bieden aan de food industrie getoond.
- Hoe bereik je generatie Y? Krijg grip op het gedrag van generatie Y in het nachtleven.
In de Fastservice Arena:
- Het Lekkerste Kindermenu van Nederland
- Giropizza d’Europa 2013-2014
Het complete programma van de Horecava, inclusief aanvangstijden
Innovaties
Zeker ook de moeite van het bezoeken waar is het paviljoen waar alle innovaties staan opgesteld. Ook hier zijn er diverse toepassingen die ook prima passen binnen de recreatiesector.
Infrarood verwarmingspaneel
Infrarood verwarmingspanelen zijn naar eigen smaak te personaliseren met een schilderij, logo of foto. Zo combineert de horecazaak verwarming met een decoratieve persoonlijke touch. De dunne panelen zien er ook in het wit strak uit. Wordt niet erg heet, dus je kunt je handen er niet aan branden. Laag verbruik, energiezuinig. Meer informatie: www.infralia.com |
|
Ice Pan
Binnen 2 á 3 minuten verse ijs- en cocktailproducten op maat gemaakt, voor de ogen van het publiek. Verse producten worden handmatig gespateld en geroerd in de Miracle Ice Pan bij een temperatuur van minus 35 graden. Het resultaat is een mooi cremig ijs, een frappé-achtige cocktail of een ice cocktail, zoals scroppino of mojito. Meer informatie: www.miracleice.nl |
Een overzicht van alle genomineerde innovaties
Meer informatie: www.horecava.nl