Receptionisten op de Veluwe krijgen breder takenpakket

Afgelopen week kwamen receptionisten van diverse accommodaties en VVV’s op de Veluwe bij elkaar. Zij kregen daar o.a. informatie over de ontwikkeling van het toeristisch aanbod op de Veluwe. Er wordt van een receptionist tegenwoordig méér verwacht dan alleen informeren over de eigen accommodatie.

vvv ermeloVisitekaartje en cross selling
Volgens Marie Louise Buckens van regiomarketing Gelderland zijn receptionisten het visitekaartje van zowel het bedrijf, maar ook van een regio. Zij kunnen voor cross selling zorgen, een optimale gastvrijheidsbeleving bieden en zijn een belangrijke factor voor herhalingsbezoek. Als vertegenwoordiger voor de regio krijgen zij bijvoorbeeld vragen over het openbaar vervoer of de evenementen in de omgeving. Dankzij nieuwe (internet)technieken kunnen receptionisten ook sneller over deze informatie beschikken. Deze verbrede vraagt wel om goed een goede voorbereiding. Na afloop van de receptionistendag ontvingen de deelnemers daarom een toeristische kennispas t.w.v. €600,- waarmee een gratis bezoek aan musea, culturele events en attracties mogelijk is. De eigen ervaring blijft uiteindelijk de beste basis voor een goed advies.

E-learning
Er wordt op dit moment gewerkt aan een e-learning pakket waarmee de receptionisten getraind worden in het verstrekken van toeristische informatie. Dit e-learningsysteem is niet alleen bedoeld voor receptionisten, maar ook bus-en taxi chauffeurs, VVV medewerkers en baliemedewerkers van musea en attracties aan meewerken.

Meer informatie: www.regiomarketinggelderland.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *