Nieuwe uitdagingen mobiele marketing in de vakantiesector

Steeds meer consumenten gebruiken een smartphone of tablet om hun vakanties te zoeken en boeken. Dat zorgt voor uitdagingen in het ontwerp van een website; je hebt immers veel minder ruimte om je boodschap kwijt te kunnen. Dat dilemma werd geschetst door Arne Erichsen van Expedia tijdens de reisvakbeurs ITB in Berlijn.

en de mobiele generatie komt er aan...
en de mobiele generatie komt er aan…

Volgens Erichsen staan we nog maar aan het begin van de mobiele revolutie; “Wij verwachten dat in 2016 zo’n 20% van alle overnachting worden geboekt via een mobiel platform. Dat is een verdubbeling t.o.v. 2013.” Over de consequentie voor het design van een internetpagina geeft Erichsen nog enkele tips: “Klanten willen niet eindeloos scrollen door lange pagina’s met reviews. Informatie moet snel en overzichtelijk worden aangeboden en passen op één pagina. Ook ziet hij toekomst in een betere klantcommunicatie. Wie zich online oriënteert zou makkelijker direct geholpen moeten worden. De techniek om dat te realiseren moet nog wel verder worden ontwikkeld.”

Trends in mobiel

  • – Mobiel internet is volop in beweging. Naast de smartphones zijn andere mobiele apparaten in ontwikkeling zoals wearables (o.a. horloges), tablets en smart-TV’s.
  • – De consument raakt steeds meer gewend aan het maken van een boeking via de smartphone. Opvallende conclusie; boekingen via smartphones worden de laatste jaren steeds verder voor aanvang van de reis gemaakt. (in 2012: 16,7 dagen, in 2014: 27,4 dagen.) Volgens Erichsen is dat te verklaren doordat de mobiele telefoon in het begin vooral werd gebruikt voor last minute boekingen, terwijl steeds vaker ook de langere vakanties via een mobiele applicatie worden geboekt.

Bron en meer informatie: ITB Berlin, Expedia.de

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *