• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de eerste sidebar
  • Spring naar de tweede sidebar
  • Spring naar de voettekst
Pretwerk

Pretwerk

...Ondernemend recreatienieuws...

  • Actueel
  • Insight
  • Productnieuws
  • Home
  • Agenda
  • Actueel
  • Insight
  • Productnieuws
  • Zoeken

Nieuwe Google modellen in toerisme dankzij mobiel internet

19 januari 2012 by Redactie Reageer

Voor veel bedrijven in recreatie en toerisme is Google essentieel geworden om gevonden te worden door hun gasten. Met de verdere integratie van mobiel internet gaat er de komende tijd nog veel veranderen. Het is dan ook boeiend om de toekomstvisie van Google te vernemen. Jan Peeters van Travolon woonde eind 2011 een bijeenkomst bij met topman Eric Schmidt van Google en schetste een toekomstbeeld voor de reissector:

Eric Schmidt begon dadelijk over de verdergaande integratie van social media, locatie en mobiel. En toen kwam een uitspraak die belangrijk is voor de reisindustrie: “Denk in de richting van zoeken zonder zoekopdracht. Stel je voor dat je uit een vliegtuig stapt in een stad waar je nog nooit bent geweest. Bij searchless search geeft jouw (smart) telefoon je in zo’n geval automatisch, op basis van jouw voorkeuren die hij kent, meteen als je uit de gate komt, een aantal tips die voor jou leuk zijn om te doen in die stad”.

Wij hebben al vaak erop gehamerd: Google heeft absoluut geen plannen om één of andere activiteit te starten als aanbieder of verkoper van reizen. Google is wel een bondgenoot van de actieve, nieuwsgierige reiziger en helpt die in al zijn zoekopdrachten. De benefit voor Google zijn uiteraard de advertentie-inkomsten. Dat spreekt. Tijdens de studiereis stelden wij reeds de vraag aan de groep deelnemers: “Wie weet het meest over je klant, jij of Google? De vraag blijft belangrijk, het antwoord nog meer. Eén raad: gebruik Google als strategische tool in elk moment van de customer journey. Want als jij het niet doet, zal de klant het uiteindelijk volledig zelf doen. Wat ons vanzelf tot de volgende vraag brengt: weet jij genoeg over de mogelijkheden van Google voor je reisagentschap, voor je tour operator, voor je hotelbedrijf?

Bron, en het hele verhaal: www.travolon.com

Categorie: Ondernemerschap Tags: google, mobiel

Logging In...

Profile cancel

Sign in with Twitter Sign in with Facebook
or

Not published

Primaire Sidebar

Convious campagne

Productnieuws

Leisure-vastgoed onder de aandacht op de Provada

Frans pretpark Le PAL kiest voor Smash & Reload als eerste interactieve dark ride

Ervaren professionals uit de recreatie starten een nieuw adviesbureau: TDAC

Landelijk congres Vitale Vakantieparken op 2 juni

Recreatie Vakbeurs 2022 breidt uit met segment ‘horeca’

Meer over Productnieuws »

Wekelijkse (gratis) nieuwsbrief

Recente reacties

  • Adriana Stam op Landal De Lommerbergen als renovatiepilot voor de bungalowsector
  • Frank op Campings: Verkoop een beleving en volg de customer experience
  • aslan Wiegel op Ontwikkeling dagrecreatie op het Nederlandse platteland biedt nog vele perspectieven

Secundaire Sidebar

Insight

Op zoek naar de beste makers van totaalervaringen in de vrijetijdssector; Phantasialand

Landal De Lommerbergen als renovatiepilot voor de bungalowsector

Vitale vakantieparken naar een next level

Wederzijdse meerwaarde van nieuw Landal Residence Westduin met Speelpark De Goudvis

Ontwikkeling dagrecreatie op het Nederlandse platteland biedt nog vele perspectieven

Lees meer over Insight »

Kennispartners

Insiders

Kopare Development

Boldmove Nation

Convious

Van Hoorne Entertainment

Stratech

ZKA Leisure

Kruidenier

BCE leisure

ACSI

Recreatheek

Creative Structures

Team Animation

ZKA Strategy

Parkvakanties

Speelplan

CampPlus

RED online marketing

Toegankelijke recreatie

Pleisureworld

Bureau Snugger

Amusement Hub

loader-image
Soekky Stories
Livinwood
Maxxton
Recreatie Noord-Holland
Convious
Joint Projects

Footer

Pretwerk.nl is een platform voor professionals in de brede definitie van de vrijetijdssector. Wilgenroos 11 4102 KL, Culemborg E-mail: redactie@pretwerk.nl

Onze privacyverklaring

Links

  • Adverteren op Pretwerk
  • Colofon

Volg ons

  • Pretwerk.nl RSS
  • Twitter
  • LinkedIn

Copyright © 2022 · Pretwerk · Site door: buro KREAS