Het eind van het jaar is voor veel ondernemers de periode om na te denken over de vraag hoe zij ook volgend jaar gasten weer kunnen verleiden tot een bezoek. Zetten we in op kwaliteitsverbetering van het bestaande aanbod of kiezen we voor een nieuwe attractie? En wat zijn daarbij dan de succes- en faalfactoren? Deze vragen staan centraal tijdens het congres ‘Future Fitness voor attractieparken & musea’ op woensdag 10 december.
Investeren in uitbreiding of kwaliteit?
Veel bedrijven worstelen met de financiering rondom investeringen. Zomaar kiezen voor een nieuwe attractie is er dan ook niet meer bij. Trendwatcher Hans van Leeuwen: “Bedrijven zullen zich noodgedwongen de vraag moeten stellen of een toevoeging in speelwaarde nog wel voor meer bezoekers zorgt. Steeds vaker zie ik dat men juist kiest voor een diepte-investering op het bestaande aanbod, zowel in voorzieningen als in personeel.”
Tijdens het Future Fitness congres komt een aantal experts uit de praktijk aan het woord die verder in gaan op dit onderwerp.
Waarde van innovaties
Pieter Cornelis promoveerde op ‘attraction accountability’ en bracht als oud-strategisch directeur van Toverland zijn theorie in de praktijk onder meer bij de ontwikkeling van het themagebied de Magische Vallei. Tijdens het congres gaat hij in op succes- en faalfactoren bij de implementatie van innovaties.
Madurodam interactief
Twee jaar geleden werd een volledig vernieuwd en interactief Madurodam geopend voor het publiek. Resultaat: 36% meer bezoekers in het heropeningsjaar. Hoe verging het de jaren erna en wat doet directeur Joris van Dijk om het succes vast te houden?
Aandacht voor de doelgroep
Eén van de belangrijkste overwegingen bij een investering is dat het aansluit bij de beoogde doelgroep. Wat zijn de bezoekredenen van een gast en hoe kunnen we daar op inspelen? Attractiepark specialist Reinoud van Assendelft de Coningh en Wim Strijbosch gaan in op dit onderwerp.
Meer informatie en aanmelden: pleisureworld.nl/events