Center Parcs stelt zich met Meetings & Events opnieuw voor aan zakelijke markt

Center Parcs verandert de naam van haar zakelijke tak. Met de naamsverandering naar ‘Center Parcs Meetings & Events’ bekrachtigt zij de investeringen van de afgelopen jaren in haar business centers en het zakelijke product.

Daarbij helpt de naamsverandering om zakelijke klanten een duidelijker beeld te geven wat betreft de mogelijkheden die Center Parcs biedt op zakelijk gebied. Met een vernieuwd aanbod van vrijwel alle overnachtingsmogelijkheden, is het organiseren van meetings en events in de parken van Center Parcs steeds aantrekkelijker voor een brede zakelijke doelgroep. 

Ware transformatie van de parken bieden nieuwe mogelijkheden

De afgelopen jaren investeerde Center Parcs 740 miljoen euro in haar parken en daarmee hebben de parken een ware transformatie ondergaan. In mei 2021 werd daarnaast het nieuwe strategische plan “Reinvention 2025” gepresenteerd. Dit omvat niet alleen de vernieuwing van bestaande parken, maar ook een uitbreiding van het aanbod aan ervaringen, met nog meer duurzame initiatieven en lokale projecten. Deze innovaties worden geïllustreerd door de nieuwe merkpositionering, gecombineerd met een gloednieuwe visuele identiteit, die op 4 januari werden geïntroduceerd.

De merkpositionering richt zich niet alleen op de corebusiness van de organisatie, maar ook in de benadering richting de zakelijke gast. “Als organisatie willen wij ook specifiek deze doelgroep uitnodigen om opnieuw kennis te maken met ons unieke zakelijke aanbod onder de titel Center Parcs Meetings & Events” vertelt Eelco van Schellebeek, Country Sales Manager van Center Parcs en Sunparks in Nederland.

Van Schellebeek kijkt samen met zijn Belgische collega Axel Waelbers, Country Sales Manager en verantwoordelijk voor de Belgische markt, vol vertrouwen vooruit: “De afgelopen jaren is onder andere veel tijd en geld geïnvesteerd in hetgeen iedereen kent van Center Parcs; de natuur, de accommodaties, de restaurants, de Aqua Mundo en de leisure activiteiten, maar daarbij ook in de zakelijke faciliteiten, zoals de business centers. Met de oplevering van deze locaties net voor of tijdens de COVID19 periode was het lastig om dit onder de aandacht te brengen van onze zakelijk gast. Nu zien we de vraag naar duurzaam samenkomen en de wens om unieke ervaringen met collega’s en relaties toenemen. Center Parcs Meetings & Events antwoordt vandaag én morgen op die behoeften”, zo stelt Waelbers.

Center Parcs Business Solutions wordt Center Parcs Meetings & Events

Bij de nieuwe positionering hoort ook een nieuwe naam en Waelbers en Van Schellebeek zijn blij met deze naamswijziging. Een naam die zij eerder ook al op hun visitekaartje hadden staan, totdat in 2009 werd besloten om de naam om te dopen naar Center Parcs Business Solutions. Van Schellebeek: ”Onze afdeling vervult vrijwel elke behoefte vanuit de (zakelijke) markt welke binnen de reguliere processen van onze organisatie niet standaard wordt ingevuld. Hierbij kun je denken aan, meetings, teambuilding activiteiten, cadeaubonnen als relatiegeschenk, tijdelijke woonruimte voor expats of werkprojecten, exclusieve park uitkoop voor een uniek bedrijfsevent tot aan B2C partnership evenementen. Je kunt het eigenlijk zo gek niet bedenken of wij bieden een oplossing. De term Business Solutions dekte daarom ook zeker de lading, maar het bleef een container begrip.  Met de naamsverandering naar de meer sprekende naam: Center Parcs Meetings & Events, willen we de zakelijke markt nog duidelijker aanspreken.

The best kept secret

Veel Nederlanders en Belgen zijn bekend met Center Parcs en hebben in de diverse fases van het leven weleens gebruik gemaakt van de faciliteiten. Waelbers: “Ons doel is om al onze reguliere gasten ook bekend te maken met het unieke zakelijke aanbod. Veel van de gasten werken namelijk ook bij een bedrijf dat interesse kan hebben in ons zakelijke aanbod. Een onderdeel wat wij gekscherend nog weleens ‘the best kept secret’ van de organisatie noemen. We brengen daar als team graag verandering in. Van Schellebeek: “Per land hebben wij een aantal parken zo ingericht om met een team van specialisten in samenspraak met onze opdrachtgevers middels zowel het park aanbod als ook met lokale partners tot een onvergetelijke ervaring te komen. Waelbers vult aan: “Neem bijvoorbeeld het vernieuwde Center Parcs Park De Haan aan de Belgische kust. Hiermee bieden wij niet alleen voor onze Belgische landgenoten een perfecte uitvalsbasis voor een meeting of een incentive, maar ook voor onze noorderburen is het park in combinatie met de kust en Brugge de ideale plek voor een verblijf met collega’s en of familie”.

De doelstelling van het totale Meetings & Events team is om de komende jaren de gasten te verrassen met het unieke zakelijke aanbod. De focus van het team gaat uit naar parken als Park Zandvoort (NL), De Eemhof (NL) en Limburgse Peel (NL) Park De Haan (BE), De Vossemeren (BE) en Les Ardennes (BE). Ieder park heeft zijn eigen specialisten die klaarstaan om de USP’s van zijn of haar park toe te lichten aan zakelijke gasten. Uiteraard kunnen ook de overige 21 parken worden ingezet.

Meer informatie: www.centerparcs.nl

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *