Deze week zijn de ENTREE Hospitality & Style Awards 2013 uitgereikt. In de diverse categorieen kwamen vooral horecabedrijven aan bod. Het bijzondere kampeerbedrijf ‘Vreemde Vogel’ in Vlaardingen wist de prijs in de categorie Dare Devil in de wacht te slepen.
De jury: “De nieuwe categorie Dare Devil gaat over een verrassend concept dat als inspiratiebron dient voor de industrie. Deze eerste winnaar zet met het onderscheidende buitenhotel daadwerkelijk een sterk statement neer. Eigengereid met een bijzondere vormgeving en een sterk gevoel voor gastvrijheid en creativiteit. Een project met karakter dat alle lof verdient.”
Het recreatiebedrijf De Vreemde Vogel profileert zich als een buitenhotel. Dankzij de bijzondere accommodaties hebben zij al veel media-aandacht getrokken. Enkele voorbeelden van accommodaties:
Meer informatie: http://devreemdevogel.nl/buitenhotel
Horecaprijzen
In totaal werden negen horecazaken gelauwerd met een ENTREE Hospitality & Style Award. Allemaal inspirerende bedrijven die met innovatieve concepten zijn opgevallen.
BEST COCKAIL BAR 2013: TALES & SPIRITS| AMSTERDAM
Deze bar biedt een complete avond uit. Hier worden kwalitatieve cocktails geserveerd met huisgemaakt ingrediënten, bijzonder glaswerk en originele garnering. De keuken serveert gerechten die aansluiten bij de cocktails en vice versa. De tomeloze passie van de ondernemers wordt weerspiegeld in de totaalbeleving, is doorgevoerd in het aanbod, de presentatie en interieur.
BEST RESTAURANT DESIGN 2013: 5&33 (ART’OTEL) | AMSTERDAM
Dit zorgvuldig ontworpen restaurant beschikt over internationale allure. Een verrassende indeling met een functioneel ontwerp. Door de realisatie van verschillende zones ontstaat er een prettige dynamiek en interactie tussen de gasten. Er is gewerkt met hoogwaardige materialen en bijzondere objecten die volledig aansluiten op het concept.
BEST HOTEL DESIGN 2013: ART’OTEL | AMSTERDAM
Dit hotel verraste de jury aangenaam. Het design wordt als on-Nederlands ervaren met internationale uitstraling en sublieme uitvoering. Elke publieke ruimte is even aantrekkelijk vormgegeven waardoor het overal prettig vertoeven is. De kamers zijn comfortabel en voorzien van de laatste technologische snufjes. Bijzondere details als onderdeel van het concept worden overal in het hotel geëtaleerd en geïntegreerd. Een hoteldesign van wereldformaat.
BEST RESTAURANT BAR 2013: SOUTH OF HOUSTON | DEN HAAG
Dit restaurant-barconcept is to in detail uitgevoerd. De ondernemers waren zeer betrokken bij de ontwikkeling en realisatie waardoor alles tot in de puntjes klopt. De zaak is prachtig vormgegeven en zorgvuldig ingedeeld waardoor er een prettige, natuurlijke routing ontstaat. De ruimte voelt hierdoor comfortabel, ongeacht het aantal gasten. De ziel is voelbaar hetgeen zeker bijdraagt aan het grote succes van dit prachtige horecabedrijf.
BEST RESTYLING 2013: DE ZALM| GOUDA
Deze zaak heeft zijn traditionele concept en interieur aangepast naar een eigentijds horecabedrijf. De gehele transitie getuigt van lef en ondernemersvisie. Door de restyling is een nieuwe doelgroep aangeboord en maakte het bedrijf een succesvolle stap vooruit.
BEST HOSPITALITY CONCEPT 2013: SLA | AMSTERDAM
Met dit doordachte totaalconcept worden een eigen doelgroep en lifestyle gecreëerd. Het concept is met veel aandacht tot in detail uitgevoerd met de kracht van de eenvoud. Een formule die slim en integer aansluit op de huidige tijdgeest en klaar is voor de toekomst.
BEST HOTEL CONCEPT 2013: HOTEL V NESPLEIN | AMSTERDAM
Dit hotel is een prettige afwisseling van een casual concept in een doordachte designomgeving. De lobby doet tevens dienst als restaurant waardoor een dynamische sfeer ontstaat die ook niet-hotelgasten aantrekt. Het concept loopt als een rode lijn door het hotel, zonder dwingend te zijn. Dit is een comfortabel en sympathiek hotel dat veel meer biedt dan slechts een overnachting.
BEST COFFEE CONCEPT 2013: COFFEE COMPANY OOSTERDOK| AMSTERDAM
Deze old-schoolkoffiebar zette op geraffineerde wijze het koffieconcept nieuwe stijl neer. Ambacht, educatie en beleving komen prachtig samen; koffie is hier een totaalervaring. Met dit concept wordt de bestaande doelgroep koffiedrinkers uitgebreid naar koffieliefhebbers.
Meer informatie (en organisatoren van deze awards): www.entreemagazine.nl