Uit onderzoek van Digera BV blijkt dat bungalowparken en hotels in Nederland nog een inhaalslag te maken hebben qua inzet van innovatieve toepassingen. Slechts een enkeling beschikt momenteel bijvoorbeeld over een app, een kleine applicatie die draait op een smartphone of een tablet.
Dit tot verbazing van Bennie Tomassen, directeur en technisch verantwoordelijke van Digera. Een online publisher die onder andere de online concepten bungalowparkoverzicht.nl en romantischcadeau.nl beheert. “Wij hebben het onderzoek verricht onder aanbieders van bungalowparken en hotels om onder andere een beeld te krijgen in hoeverre social media en mobiele marketingtoepassingen actief ingezet worden’, licht Tomassen toe.
“Apps zijn uitermate geschikt om interactief een relatie op te bouwen met consumenten, te werken aan klantenbinding en snel en alert in te kunnen spelen op de trend dat de consument steeds later boeken. Jongeren zijn een belangrijke doelgroep die je via online activiteiten kunt enthousiasmeren over een bepaalde vakantiebestemming. Zij spelen veelal een belangrijke rol bij het beslissingsproces. Daarom verbaasde het mij dat slechts een park liet weten gebruik te maken van een app, welke overigens voornamelijk gericht is op ouders en senioren oftewel de boekers zelf en in mindere mate op jongeren.”
Social Media zoals Facebook en Twitter is wel volledig geïntegreerd in de promotieactiviteiten van zowel bungalowparken als hotels. Bij 63% van de parken is het mogelijk via een mobiele website met een smartphone of iPad direct een huisje te boeken. Bij de resterende 38% van de parken is dit momenteel in ontwikkeling. De hotels lopen op dit gebied achter, aangezien bij slechts 50% online boeken via een smartphone of iPad mogelijk is.
Meer informatie: http://digera.nl/
3 reacties
Inmiddels zijn er diverse recreatiebedrijven die de Gastgemak App geimplementeerd hebben. Kijk hiervoor op onze website.
App is ook zeer geschikt voor hotels en andere recreactiecentra.
Wij hebben ook onze eigen Gastgemak App! Deze hebben wij eenvoudig kunnen realiseren via AICN Automatisering.
De recreatiebranche is zeker aan de inhaalslag begonnen, we hebben diverse nieuwe gepersonaliseerde Gastgemak Apps in de maak en vele zullen er nog volgen! Bekijk eens welke momenteel al in de Stores staan.