Op 18 maart a.s. lanceert Achterhoek Toerisme het Kennisplein voor de toeristische sector in de Achterhoek. Dit interactieve platform is straks dé plek waar men terecht kan voor kennis die belangrijk is voor de doorontwikkeling van de sector.
Innovatie
Onderwerpen die binnen het Kennisplein aan bod zullen komen zijn bijvoorbeeld de Duitse gast, doelgroepen en online marketing. Door kennis over deze onderwerpen op te doen kan de sector innoveren, gerichtere keuzes maken en inspelen op trends en ontwikkelingen. De onderwerpen worden aan de hand van een kennisagenda bepaald in overleg met de sector zelf.
Blended learning
De kennis wordt aangeboden via blended learning oftewel een mix van factsheets en uitgebreide kennisprogramma’s met e-learning, klassikale trainingen en inspiratiebezoeken. Ook kunnen ondernemers straks bij Achterhoek Toerisme terecht voor individuele adviesvragen.
Lancering
De lancering van het Kennisplein is op 18 maart vanaf 13.00 uur bij het Graafschap College in Doetinchem (locatie Maria Montessoristraat) en zal verricht worden door Bea Schouten, gedeputeerde van de provincie Gelderland en Marijke van Haaren, bestuursvoorzitter van Achterhoek Toerisme. Daarnaast zijn deze middag diverse inspirerende kennissessies te volgen, bijvoorbeeld over Duitse marktbewerking, online marketing, storytelling en doelgroepen.
Iedereen die werkzaam is in de toeristische sector in de Achterhoek is deze middag van harte uitgenodigd. Aanmelden kan nog tot 11 maart a.s. via www.achterhoek.nl/kennisplein