Recreatieondernemers van de ‘Hunebed Highway’ lanceren een ‘app’ waarmee toeristen op hun mobiele telefoon nog sneller wegwijs gemaakt worden ‘naar’ of ‘op’ deze Drentse toeristische bestemming. Met deze investering hopen de ondernemers en de provincie de naamsbekendheid en de reputatie van het gebied te verbeteren.
Naast veel praktische informatie is er ook de ‘Hunebed Highway Pas’ terug te vinden in de applicatie. Dit passe partout geeft toegang tot een groot aantal attracties en musea op ‘de Hondsrug’. “Toeristen kunnen zich dankzij deze nieuwe app nog beter voorbereiden op hun verblijf in ons gebied”, zegt initiatiefnemer Bert van der Linde, directeur ‘Attractiepark Drouwenerzand’.
De Provincie Drenthe draagt financieel bij aan dit project stelt nu een startbijdrage beschikbaar van 116.200 euro. De ondernemers leggen voor de komende 5 jaar minimaal 750.000 euro op tafel. Naast de provincie en de ondernemers worden ook de vijf “Hondsrug” (N34) gemeenten, het “Recreatieschap Drenthe” en “Marketing Drenthe”, betrokken bij de plannen.
De lancering van de app moet bijdragen aan de ontwikkeling van het merk “Hunebed Highway”. “Hunebed Highway” heeft de kenmerken van een A-merk. Een merk met een hoge kwaliteit en een bovengemiddelde landelijke naamsbekendheid. Een zogeheten ‘brand builders’ met veel investeringen, met als doel het vergroten van naamsbekendheid en het handhaven of versterken van de gevestigde reputatie” zeggen gedeputeerde economie Henk Brink (VVD) en founder van de “Hunebed Highway” VTE-ondernemer Bert van der Linde. Gedeputeerde Brink is zeer tevreden met de samenwerking met de ondernemers in deze toeristische regio van zijn provincie. Naar verwachting zal de app. begin september gratis voor iedereen beschikbaar komen. In het Nederlands, Duits en Engels. De app en het digitale platform worden ontwikkeld door het bedrijf New Nexus Mobile in Haren.
Meer informatie: de Hunebed highway Business Club