Onder nieuwe naam ‘Plopsaland Deutschland’ wordt groei van Holiday Park voortgezet

Afgelopen weekend vond de officiële lancering plaats van de naam ‘Plopsaland Deutschland’. Deze nieuwe naam markeert een duidelijke stap richting de verdere uitbouw van het park. In de komende jaren plant de Plopsa Group een investering van 100 miljoen euro in het park en de regio. Tot nu toe ging het park door het leven als ‘Holiday Park’, dat sinds 2010 deel uitmaakt van de Plopsa Group.

Met de opening van Plopsaland Deutschland zet Plopsa een nieuwe stap in haar Europese groeistrategie. Door het park voortaan onder te brengen onder de naam ‘Plopsaland’, sluit het nauwer aan bij de andere grote outdoorparken van de groep: Plopsaland Belgium en Plopsaland Ardennes.

Bezoekers van Plopsaland Deutschland mogen uitkijken naar themagebieden, shows en attracties rond bekende figuren van Studio 100 met Duitse roots, zoals Maya de Bij, Wickie de Viking en Heidi. Daar kwamen afgelopen weekend twee nieuwe belevingen bij: een grote indoorattractie rond De Smurfen en een themagebied rond koalabeer Blinky Bill met drie extra attracties. In oktober volgt de opening van een familieachtbaan gebaseerd op de Studio 100-animatiefilm 100% Wolf.

Met de nieuwe naam en uitbreidingen zetten we een belangrijke stap in de verdere ontwikkeling van het park. We willen uitgroeien tot een vaste waarde voor gezinnen met jonge kinderen in Duitsland en daarbuiten. Ik ben bijzonder trots op het werk van ons hele team.”

Bernd Beitz, Directeur Duitsland:

Plopsaland Deutschland ligt langs populaire reisroutes richting Zuid-Duitsland, Zwitserland, Italië en Oostenrijk. Via samenwerkingen met partnerhotels zijn er overnachtingsmogelijkheden beschikbaar voor bezoekers die een tussenstop willen maken.

De nieuwe naam en investeringen maken deel uit van een ruimer toekomstplan. Naast de thematische uitbreidingen en dagelijkse shows starten in september de werken aan waterpark Plopsaqua Haßloch, een investering van 40 miljoen euro. Ook de bouw van een hotel, een nieuw restaurant, en een nieuwe achtbaan in samenwerking met Tomorrowland staan op de planning.

Plopsaland Deutschland past perfect binnen onze langetermijnvisie: een sterk aanbod creëren rond onze bekende figuren, met kwaliteit voorop. Ik nodig iedereen van harte uit om het park te komen ontdekken.”

Carl Lenaerts, CEO van de Plopsa Group

Bron en meer informatie: www.plopsa.com/nl/plopsaland-deutschland

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *