In 2013 hebben de vier Regionale Bureaus voor Toerisme in Gelderland besloten meer samen te werken en is Toerisme Gelderland opgericht. Gezamenlijk zijn vervolgens in 2013 stappen gezet om de consument voor de vier Gelderse regio’s te interesseren en zijn op grote schaal on- en offline-activiteiten ingezet. In 2014 zal er nog meer energie in de samenwerking worden gestoken.
Afgelopen week verscheen het marketingplan 2014. In het kort:
De binnenlandse markt
Toerisme Gelderland richt zich met de campagne ‘Gelderland levert je mooie streken…’ in 2014 op vijf pijlers die elkaar ondersteunen en aanvullen. Dit betreft: TV, radio, outdoor, online en offline. Daarnaast vragen wij onze partners te co-branden met hun eigen communicatiemiddelen voor een optimaal bereik van het Nederlandse publiek en bevordering van (herhalings-) bezoek aan Gelderland.
Buitenlandse markt
Focus ligt hierbij op België (Vlaanderen), Duitsland (Nordrhein-Westfalen) en het Verenigd Koninkrijk. Op de Duitse markt wordt ingezet op ‘Das Andere Holland’ en in het Verenigd Koninkrijk op ‘The Other Holland’. Met ruim 17 miljoen inwoners in Noordrijn-Westfalen en 7 miljoen in Vlaanderen zijn deze “dichtbij” doelmarkten een groot potentieel voor Gelderland.
Zakelijke markt
Gelderland is naast een toeristische bestemming ook een aantrekkelijke provincie voor feestelijke en zakelijke bijeenkomsten. De campagne ‘Gelderland levert je mooie streken…’, zakelijk presenteert de Gelderse streken op beurzen en andere evenementen
Meer informatie + download van een uitgebreider omschrijving van de plannen: www.toerismegelderland.nl