Nieuwe stichting gebiedsmarketing; Tussen Lek en Linge

In 2022 start een nieuwe gebiedsmarketingorganisatie die zich richt op de promotie van de twee steden Leerdam en Vianen; beiden onderdeel van de gemeente Vijfheerenlanden in de provincie Utrecht.

Arine Gijsbers-Bovekerk is aangesteld als Brand Manager, directeur/bestuurder. Zij laat weten dat de focus in eerste instantie vooral komt te liggen op de twee steden; Leerdam en Vianen. “Dit breiden we in eerste instantie uit met wat het gebied Vijfheerenlanden nog meer te bieden heeft.”

Het doel van de nieuwe stichting is om het gebied te promoten zodat meer bezoekers
bewust gaan kiezen voor recreëren in het gebied Tussen Lek en Linge. De stichting focust zich op het grondgebied van de gemeente Vijfheerenlanden, maar wil wel aansluiting zoeken bij andere gemeenten en DMO’s die zich ook richten op het gebied tussen de rivieren De Lek en De Linge. Gijsbers: “De toerist kent geen grenzen, dus laten wij die ook niet hebben.”

Binnen het werkgebied zijn diverse bezoekwaardige pareltjes te vinden;

  • Leerdam staat bij de toeristen bekend als de Glasstad van Nederland;
  • De Vrijstad Vianen zit vol met mooie historische verhalen;
  • De rust en de ruimte van natuurgebied de Zouweboezem;
  • en de vrijheid van al het groen en water langs de uiterwaarden van de Lek de Linge.

De gebiedsmarketingstichting Tussen Lek en Linge zal letterlijk en figuurlijk de verbinding maken tussen alle elementen die de cultuur, natuur en historie in het gehele gebied Vijfheerenlanden te bieden heeft en de aantrekkelijkheid hiervan op een toegankelijke wijze onder de aandacht brengen van potentiële bezoekers en bewoners in het gebied.

Focuspunten voor het komende jaar

Voor 2022 zijn een aantal duidelijke speerpunten geformuleerd door de nieuwe
stichting:

  • Het merk Tussen Lek & Linge betekenis geven en op de kaart zetten
  • De merkwaarden uitdragen (sprankelend, onthaastend en puur)
  • Merken van Leerdam en Vianen integreren in merk Tussen Lek en Linge
  • Toeristische bezoekers trekken
  • Verbinding maken met toeristische ondernemers en aanverwanten
  • Netwerk opbouwen
  • Marketingteam opbouwen

Meer informatie: www.bezoeklekenlinge.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *