Nieuwe podcast over het idee achter Campspace

Richard Otten heeft het produceren van nieuwe podcast weer opgepakt. Dit keer interviewt hij Hugo van Donselaar, oprichter van Campspace; een platform voor kampeerplekken met een bijzonder duurzaam en sociaal aspect.

Van Donselaar wilde de vrij traditionele kampeermarkt vanuit een nieuwe invalshoek benaderen om daarmee andere doelgroepen aan te spreken. Kamperen is voor de doelgroep geen doel op zich, maar een middel om het buitenleven te ervaren. Er wordt ook veel aandacht besteed aan de relatie met de omgeving, den natuur, cultuur en de mensen.

Destijds kon Hugo instappen in een start-up die als doel had om hét platform te worden voor unieke en duurzame buitenavonturen. Ze maakten een zoek en boeksite voor tent- of camperplaatsen, luxe tenten, boomhutten en cabins, gewoon bij mensen in de tuin. Later is het aanbod verder uitgebouwd om ook professionele partijen toe te voegen die ook een verbinding met de omgeving bieden.

Natuurlijk gaf de Covid crisis hun business model wind in de zeilen, maar ze waren al ver voor de pandemie uitbrak, overtuigd dat toerisme en vakanties duurzamer moesten worden. Donselaar volgt daarin zijn eigen strategie: “Ik geloof dat je mensen moet verleiden om duurzame keuzes te maken. Kamperen is op zichzelf al een hele duurzame vorm van vakantie vieren. Wij zorgen dat de opbrengsten van toerisme ook doorstromen naar de locale economie, waardoor de regio veel meer profiteert van onze gasten. “

Grappig detail: Hugo heeft pre-corona meegedaan met Dragon’s Den en werd daar weggestuurd. Inmiddels leidt hij een kantoor van 27 mensen en heeft hij onlangs drie miljoen durfkapitaal opgehaald.

Meer informatie: www.campspace.com/nl

Met dank aan: Richard Otten – Multi-ondernemer in de recreatiesector

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *