Op 10 september lanceert het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) een nieuwe campagne ter promotie van de Nederlandse iconen. De campagne ‘Faces of Holland’ vertelt het inspirerende verhaal achter de typisch Nederlandse iconen zoals tulpen, fietsen en de Nederlandse grachten. De campagne benadrukt de diversiteit van Nederland als vakantieland en verbindt de iconen met het heden.
Molens, tulpen en kaas
De campagne richt zich op first time visitors. Deze bezoekers associëren Nederland veelal met klassieke iconen zoals molens, tulpen en kaas. De campagne haakt daarop in en laat de iconen op een nieuwe manier zien. Het verbinden van verleden en heden staat centraal binnen de campagne. Op de website www.holland.com/faces ziet de bezoeker korte filmpjes die het verhaal achter een icoon vertellen, ondersteund met content, beeld en praktische informatie.
70.000 extra bezoekers
Nog steeds komen veel bezoekers naar Nederland voor onze bijzondere iconen: het gaat om bijna 1,5 miljoen bezoekers die hier zo’n 750 miljoen euro uitgeven. Deze bezoekers zijn met name afkomstig uit de intercontinentale markten en Zuid-Europa. De campagne loopt hoofdzakelijk via online kanalen en sociale media in Frankrijk, Spanje, Italië en de Verenigde Staten. De doelstelling van de campagne is om zo’n 70.000 extra bezoekers aan te trekken.
Samenwerking
Zoals gebruikelijk in Holland-marketing wordt ook binnen deze Faces of Holland-campagne samengewerkt met Nederlandse maar ook buitenlandse partijen zoals lokale boekingsplatforms en vervoersorganisaties. Dit past binnen de strategie van het NBTC om zo veel mogelijk relevante (inter)nationale partners en middelen te bundelen om de marketingkracht voor de bestemming Nederland te vergroten.
meer informatie: NBTC