Op het moment dat een groots najaarsoffensief van start gaat om de Veluwe als herfstbestemming onder de aandacht te brengen, heeft René Holm, directeur van het Veluws Bureau voor Toerisme, naar buiten gebracht eind dit jaar afscheid te nemen van het Veluws Bureau voor Toerisme.
René Holm trad in 2010 in dienst bij het Veluws Bureau voor Toerisme in een periode dat door een fusie van drie regionale VVV-organisaties en terugtredende overheden de continuïteit van de Veluwe-promotie in het geding was. Holm gaf in een periode, waar het VBT geconfronteerd werd met een subsidiekorting van ruim 50%, leiding aan een ingrijpende reorganisatie. Hierbij werden meerdere VVV-vestigingen gesloten of ondergebracht bij derden en de organisatieomvang gehalveerd. Tegelijkertijd werden meer bedrijfsinkomsten verworven, steeg het marktaandeel van de regio naar 12% en werd de Veluwe de populairste regio van Nederland. Tevens werden nieuwe gastheerschapsvormen geïntroduceerd, zoals de jongstleden zaterdag geopende Stadswinkel in Ede, waar VVV, theater, bibliotheek, gemeentelijk nieuwbouwcentrum en binnenstadsmanagement zes dagen per week van ‘s-ochtends tot ’s-avonds recreant en inwoners bedienen.
Na het vertrek van Holm zal het Veluws Bureau voor Toerisme zich nog sterker gaan inzetten op de Veluwemarketing, waarvan het najaars radio- en TV-offensief op de publieke radio- en TV-zenders een goed voorbeeld is. Als onderdeel van de campagne “Gelderland levert je mooie streken“ worden komende week ruim tweehonderd radio- en TV-spotjes uitgezonden om de toerist aan te sporen om deze herfst een bezoek aan de Veluwe te brengen. Verder wordt promotionele samenwerking opgezocht met de andere regio’s in Gelderland, o.a. ter promotie van het zakelijk toerisme. Dit alles met als doel het Veluwemerk verder te versterken. De Raad van Toezicht van het Veluws Bureau voor Toerisme zal komende maand een nieuwe directeur/bestuurder benoemen die de Veluwemarketing door zal ontwikkelen.
Meer informatie: www.develuwe.biz