NBTC Holland Marketing heeft samen met partners KLM, Amsterdam Marketing en Amsterdam Schiphol Airport de Gold Adrian Award gewonnen voor de campagne Holland. The Original Cool. De Holland campagne is bedoeld om Amerikaanse reizigers te inspireren en enthousiast te maken over Nederland.
De Adrian Awards worden jaarlijks toegekend door de Hospitality Sales & Marketing Association International (HSMAI) aan de meest innovatieve en toonaangevende campagnes in de gastvrijheidsbranche. In 2014 ontving de organisatie meer dan 1200 inzendingen vanuit de hele wereld.
Holland. The Original Cool.
De campagne Holland. The Original Cool. werd gelanceerd in 2013 met een video die Nederland op een unieke manier in de spotlights zette. De video ontving meer dan 1 miljoen views in vier maanden. In 2014 kreeg de campagne een driedelig vervolg waarin kijkers werden meegenomen in de veelzijdigheid van ons land. In het vervolg belicht Nederlandse reisleider Pim de Koel drie aspecten van ‘Hollands Cool’, namelijk “Can Cool be Taught?”, “Can Cool be Experienced” en “Can Cool be stolen?” Naast de video’s wordt de campagne ondersteund door social media.
Inspireren
“We zijn vereerd met de toekenning van de prestigieuze Gold Adrian Award voor deze campagne”, aldus Rosina Shiliwala, countrymanager NBTC Noord-Amerika. “Ons doel met deze campagne was om Amerikaanse reizigers te inspireren om Nederland aan hun shortlist van reisbestemmingen toe te voegen en ze bewust te maken van wat Nederland te bieden heeft. De video’s die we hebben geproduceerd laten het unieke aanbod van Nederland zien en de resultaten zijn verbluffend.”
Als Gold Adrian Award winnaar komt de campagne automatisch in aanmerking voor de Platinum Adrian Award. De winnaar van die award wordt tijdens het Adrian Awards gala op 23 februari in New York bekendgemaakt.
Meer informatie: www.nbtc.nl