“Kerstpakketten vol met producten werken niet” Nederlanders ontvangen liever een uitje cadeau dan een fysiek product. Maar liefst tweederde van de Nederlanders heeft liever een uitje dan een fysiek cadeau. Dit blijkt uit onderzoek van Pluimen, marktleider op het gebied van belevenissen. In vergelijking tot de vroeger gekregen cadeaus, blijkt dat driekwart de beste herinneringen heeft aan de uitjes die men vroeger heeft ondernomen, terwijl slechts 5% de beste herinnering heeft aan cadeaus uit het verleden. “De kerstpakketten met wok- en sportthema’s zijn derhalve een desinvestering. Daar moeten we nu echt eens van af”, aldus Jan Willem Röder, directeur van Pluimen.

Mannen zijn geluksshoppers
Tweederde van de ondervraagden geeft aan dat het leven leuker wordt en men zich gelukkiger voelt door het ondernemen van uitjes. Slechts een twaalfde geeft aan dat voor hen het leven juist leuker wordt en ze gelukkiger worden door het kopen van producten. Opvallend is dat uit het onderzoek verder blijkt dat vrouwen die bekend staan als echte shoppers zich best kunnen inhouden. Het zijn juist de mannen die vaker aangeven eerder te winkelen in hun favoriete winkel voor een geluksgevoel (27%).
De belevenissen die de werknemers graag ervaren zijn:
1) Bezoek aan dierenpark
2) Bezoek aan sauna
3) Pretpark
4) Hotel overnachting
5) Uit eten
Meer informatie: Pluimen.nl