NBTC en IMA organiseren tweedaagse cursus Destination Branding

In een markt waar dagelijks niet alleen nieuwe producten worden gelanceerd, maar ook nieuwe merken, wordt het steeds moeilijker om de eigen gemeente of regio te onderscheiden. Tijdens de cursus Destination Branding wordt juist van de deelnemers gevraagd om naar zichzelf te kijken. Door vragen te stellen als ‘Wie zijn wij eigenlijk? Wat past bij ons? En voor wie is dat van toegevoegde waarde?’ worden steden en regio’s gestimuleerd om destination branding vanuit hun eigen kracht te benaderen.

Identity Matching Methode
In deze tweedaagse cursus staat de Identity Matching Methode centraal waarmee in vier fases een unieke claim en werkwijze wordt gecreëerd.

  • De methodiek start met het vaststellen van de eigen identiteit en ambities (fase 1)
  • …en het bepalen van het waardenlandschap of wel een Marketing Landscape (fase 2) waarmee een eigen markt ontwikkeld kan worden.
  • Vervolgens wordt door middel van een sterk concept een merk ontwikkeld om het Marketing Landscape ook echt te kunnen claimen (fase 3).
  • Het proces eindigt met het bepalen van ontwikkelings- en promotiedoelstellingen en het inrichten van de organisatie om die doelstellingen te behalen (fase 4).

Voor elke fase is bepaald welk stappenplan moet worden doorlopen om het gewenste resultaat te bereiken.

Op 9 en 10 mei organiseren NBTC Holland Marketing en de Identity Matching Academy een tweedaagse cursus op managementniveau waarin de eerste twee fases aan bod zullen komen. Hiermee wilt NBTC iedereen die betrokken is bij Destination/Citymarketing en/of betrokken is bij activiteiten die aansluiten bij de HollandCity strategie inhoudelijke handvatten bieden.

Raquel Jimenez, Opgavemanager Zichtbaar Zeeland, Projectleider Marketing & Promotie, Provincie Zeeland.: “Echte aanrader deze 2-daagse introductiecursus voor destinatiemarketeers. Het vak is zoveel meer dan (stads)promotie, evenementen, filmpjes, logos en slogans; het gaat over identiteit, onderscheidend vermogen, positionering, samenhang en samenwerking in het aanbod en identiteitsbewuste concepten ontwikkelen. Deze cursus geeft inzichten, mooie praktijkcases én handvatten voor je aanpak. Mooie bijkomstigheid: NBTC is mede-initiatiefnemer en vertelt over de Holland Branding (Holland City strategie), ook daar liggen mogelijkheden voor aansluiting. En de ontmoeting met collega’s uit andere regio’s uiteraard… en ook nog eens in het EYE in Amsterdam.”

Meer informatie: www.nbtc.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *