Misset Horeca kritisch op recensiesites

Misset Horeca organiseerde tijdens de Horecava een spetterend debat over recensie-websites, naar aanleiding van hun artikel/onderzoek ‘Recensiesites drijven op list en bedrog’. Vooral anonieme recensies zorgen voor veel ergernis. Aan tafel zaten o.a. vertegenwoordigers van Zoover (Stephan Bosman) en Iens (Iens Boswijk) die in discussie gingen met kritische ondernemers en de auteurs van het artikel.

Vooral anonieme recensies zorgen voor veel ergernis bij ondernemers

De ondernemers voelen zich op de recensiesites vooral schietschijf van anonieme klagers en vragen zich af hoe waterdicht de controle is op de recensie. Uit het artikel van Misset bleek dat het mogelijk is om valse recensies te plaatsen.
Ondernemer Sander Hendriks, van Manna in Nijmegen geeft ook suggesties van goede websites: “Booking.com en hotels.nl hebben een gesloten systeem waar weinig misbruik mogelijk is. De werkelijke gasten, die hebben geboekt via deze websites worden na afloop van hun verblijf een mail om een recensie te schijven.”

Bosman van Zoover laat weten dat er wel degelijk een controle plaatsvindt: “Zoover verwijderd 30% van de geschreven recensies. De ondernemer heeft op de website ook de mogelijkheid om te reageren op de reviews.”

Meer informatie: www.missethoreca.nl  

3 reacties

  1. Dat zoover de boel belazerd is tot daar aan toe maar dat Bosman van zoover ook nog eens zijn kop in het zand steekt is een grof schandaal. Neem nu die trol van iens, Veel respect heeft ze niet voor horeca ondernemers.

  2. Zeker zo ergerlijk zijn ondernemers die zelf, of via hun marketingbureau lovende recensies op deze recensie-sites plaatsen. Aan de bewoordingen kun je snel afleiden dat het niet om echte gasten gaat, maar om pure reclame. Zonder uitzondering worden loftuitingen geuit over alle mooie dingen die de accommodatie te bieden heeft, met totaalscores die de 10 altijd dicht naderen. Ook blijkt nogal eens dat een slechte recensie van een echte gast binnen zeer korte tijd (als compensatie?) gevolgd wordt door zo’n positief verhaal. Wat doet bijvoorbeeld Zoover daartegen: niets!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *