Mind Mystery staat te trappelen om door te groeien

De museale attractie Mind Mystery, gebaseerd op optische illusies, heeft plannen voor verdere uitbreiding. Het was eigenlijk de bedoeling om in 2020 te groeien naar 100.000 bezoekers (65.000 in 2019). De coronacrisis belette deze ambitie. Voor de komende jaren staat de bouw van een educatiecentrum op het programma.

De attractie in het Noord-Limburgse Horst aan de Maas werd eind 2018 geopend. Vorig jaar verkocht de oprichter Jac Siebers zijn park aan twee aandeelhouders (van buiten de vrijetijdsector) die het park ambitieus willen laten doorgroeien. Teun Dielesen en Ankie Maessen, beiden met een achtergrond bij Toverland, zijn in dienst getreden om het park te managen. Zij waren in 2020 op wereldreis, maar die werd abrupt onderbroken door de coronacrisis. De uitdaging bij Mind Mystery sprak hen zeer aan. De eerste plannen liggen al klaar – en voor 2022 staat de ambitie opnieuw op een bezoekcijfer boven de 100.000.

Teun Dielesen en Petra Siebers (dochter van oprichter Jac Siebers) vertellen over de plannen: “Mind Mystery is een plek waar educatie en vermaak samen komen. Dat willen we nog nadrukkelijker faciliteren. Een deel van het terrein is nog niet ingevuld. Daar willen we uitbreiding neerzetten die aansluit op het huidige aanbod met de nadruk op educatie. Dat sluit goed aan bij onze missie ‘we maken de wereld een betere plek door de mens op een verrassende manier bewust te maken van verschillende perspectieven; de gast laten zien dat er meerdere waarheden kunnen zijn.  Het zorgt bovendien voor een verlenging van de bezoektijd. Nu verblijven de gasten gemiddeld 2 uur. We willen dat verhogen naar een ruim dagdeel, oftewel 4 uur. Daarmee willen we ook scholen gaan benaderen. We willen ons overigens niet profileren als een schoolreisje, maar eerder als een schoolbezoek, waar de jonge bezoekers een waardevolle boodschap meekrijgen.”

De uitdaging

Petra blijkt ook hoeder van het unieke concept. Over de doorontwikkeling heeft zij een heldere visie: “Wij zijn op zoek naar eigen, niet-kopieerbare elementen die onze unieke boodschap uitdragen. Je wilt geen lege schil zijn, maar waarde toevoegen.” Daarmee blijft de attractie ver weg van de vaak internationale franchiseformules die meestal een standaardproduct bieden.” Dielesen onderschrijft deze visie: “We willen graag onze collectie verder uitbreiden. Daarvoor willen we nieuwe ervaringen toevoegen die je nog nergens anders in de wereld kunt beleven.”

Meer informatie: www.mindmystery.nl

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *