Regie op het toerisme van morgen: dat is wat NBTC Holland Marketing graag samen met u wil bereiken. De komende maanden werkt het NBTC met diverse partijen aan het visiedocument Toekomstperspectief Destinatie Holland 2025. Heeft u daar ook goede ideeën over?
De basis: vijfjaarlijkse NBTC visie op inkomend toerisme
Het Toekomstperspectief Destinatie Holland 2025 kent als basis de vijfjaarlijkse visie van NBTC op het inkomend toerisme in Nederland. Voor de toeristische sector vormt deze blik op de toekomst waardevolle input als het gaat om het verzilveren van kansen: meer reizigers naar Nederland en meer bestedingen tijdens hun verblijf hier. Samenwerken blijft een belangrijke voorwaarde voor succesvolle Holland Marketing. Daarom vertaalt NBTC de visie en de onderliggende onderzoeksgegevens in nauwe samenwerking met belangrijke partijen uit de sector in het Toekomstperspectief Destinatie Holland 2025, dé leidraad naar regie op het toerisme van morgen.
Vanaf 19 augustus zet NBTC elke twee weken een aantal thema’s en brand experiences centraal:
- Holland Naturally vanaf 19 augustus
- Creative City vanaf 2 september
- Inspiring Meetings vanaf 2 september
- Beach Life vanaf 16 september
- Holland Highlights vanaf 16 september
- Beschikbaarheid vanaf 30 september
- Bereikbaarheid vanaf 30 september
- Bekendheid vanaf 14 oktober
- Beleving vanaf 14 oktober
Tijdens de rondetafelgesprekken wordt over en weer kennis gedeeld en bespreekt het NBTC haar visie op de toekomst. De resultaten van de gesprekken brengen worden gedeeld via website www.nbtc.nl en in de speciale Holland Marketing-groep op LinkedIn. Het NBTC nodigt u graag uit om deel te nemen aan de online discussie.
Enkele stellingen waar u nu al op kunt reageren:
- Het toeristische aanbod van landelijk Nederland is te versnipperd
- Het regionale aanbod is niet onderscheidend genoeg
- Het aanbod en de openingstijden van voorzieningen moeten worden verruimd
Bron: nieuwsbrief NBTC