Wie wordt op 24 september verkozen tot Klantvriendelijkste bedrijf van Nederland? Er zijn inmiddels tien bedrijven genomineerd, die nog meedingen naar deze titel. Daar zijn twee bedrijven bij die actief zijn in de recreatiesector. Landal Greenparks won de prijs al eens. De ANWB doet natuurlijk méér dan alleen recreatie. Zij zijn op dit moment bezig met een grote reorganisatie. Het is daarom knap dat zij, ondanks alle afleiding, deze nominatie hebben verkregen.
Bekijk de filmpjes van de officiele nominaties:
Van Landal GreenParks
Van de ANWB
Hoe wordt klantvriendelijkheid beoordeeld?
Aan de verkiezing van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland gaat een representatief online onderzoek onder 2500 Nederlandse consumenten vooraf. De respondenten zijn willekeurig geselecteerd uit De Onderzoek Groep, het consumentenpanel van MarketResponse.
Zij geven in de vragenlijst aan hoe zij de klantvriendelijkheid van bedrijven waar zij klant zijn beoordelen op 6 klantvriendelijkheidscriteria:
1) Wees beschikbaar als de klant daarom vraag
2) Kom de belofte, die je in reclame maakt, waar
3) Doe niet moeilijk over formaliteiten (als de klant wil ruilen)
4) Geef je fouten toe en los ze op juiste wijze op
5) Val de klant niet onnodig lastig
6) Wees oprecht betrokken bij je klant
Meer informatie: www.klantvriendelijkstebedrijf.nl