Ingrijpende nieuwe huisstijl voor attractiepark Bobbejaanland

Het attractiepark Bobbejaanland in België presenteerde deze week een nieuwe huisstijl en logo. Uit de reacties op social media blijkt dat niet iedereen snel kan wennen aan de ingrijpende verandering. In een persbericht geeft de directie een toelichting op de nieuwe huisstijl.

het nieuwe logo

Peggy Verelst, directrice van Bobbejaanland, legt uit waarom het volgens haar tijd was voor een complete rebranding: “Als het park een grote evolutie doormaakt, dan is de lancering van een nieuw logo een logisch gevolg. Bobbejaanland zette de voorbije jaren sterk in op thematisering. In 2019 opende het attractiepark ‘Land of Legends’, een nieuwe themazone met Fury: de snelste triple launch coaster van de Benelux. In 2022 konden bezoekers voor het eerst kennismaken met Nickelodeon-personages zoals SpongeBob en PAW Patrol. Bobbejaanland sloot het seizoen vervolgens af met de strafste Halloween ooit.. In navolging van de wijzigingen binnen het park is nu ook het logo aan de beurt. Het logo heeft doorheen de jaren al regelmatig een kleine evolutie meegemaakt. We pakken daarom met veel plezier uit met een vernieuwde versie.”

het oude logo

Ook wordt er een uitleg gegeven over de ontwerpkeuzes die zijn gemaakt: “Als je het logo bestudeert, zie je iets totaal nieuws – behalve de hoofdkleuren: die blijven traditiegetrouw rood en geel.” Daarnaast kleuren de letters van ‘land’ groen, om de prachtige natuur in het park en de bosrijke omgeving in de verf te zetten. De naam ‘Bobbejaanland’ wordt overkoepeld door een gele lijn in de vorm van een attractiespoor – of van een hoed. Die laatste symboliseert de zin voor avontuur én geeft een belangrijke knipoog naar het verleden en naar Bobbejaan Schoepen, de oprichter van het park.”

Meer informatie: www.bobbejaanland.be

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *