HSMAI ziet begrip ‘Hospitality’ verbreden

HSMAI, het beroepsnetwerk voor Marketing-, Sales- & Communicatie- professionals in de gastvrijheidsindustrie kiest een nieuwe koers. Daarmee wordt invulling gegeven aan de bredere betekenis van het begrip Hospitality. Ook werd besloten om het aantal leden van HSMAI te maximeren op 500.

Hospitality
Het begrip Hospitality wordt ook bij de nieuwe koers van de HSMAI prominent vermeld. Er wordt een zo breed mogelijke lading gegeven aan “professionele gastvrijheid”. Hans Poortvliet, Managing Director HSMAI: “Nog steeds denken mensen bij Hospitality vooral aan de hotel- of toeristische sector maar onze horizon is veel breder. We stimuleren de “meerzijdigheid” van de HSMAI enorm; sales en marketing, en vanaf dit jaar ook revenue professionals, uit bijvoorbeeld de wereld van beveiliging, taxiservice en zorg evenals andere (semi) overheid brengen een belangrijke kennis en netwerk bijdrage aan onze vereniging en daarmee de gastvrijheid beleving van Nederland. Dit zal de komende jaren verder worden vertaald in verschillende evenementen, locaties en kennis bijeenkomsten”.

500 leden
Poortvliet ligt de keuze voor maximaal 500 leden toe: “We willen een inhoudelijk, up to date netwerkplatform onderhouden met voldoende exclusiviteit zonder een elitair imago. Voor ons is het instellen van een afgebakend ledenplatform echter wel de beste weg om kwaliteit, inhoud en reciprociteit voor onze leden te kunnen waarborgen voor de toekomst. “500” leek ons een mooi, magisch aantal om de grens te trekken. We weten dat we hier misschien mensen door moeten teleurstellen maar we hebben uiteraard een verloop door onder andere loopbaanwendingen van onze leden, dus professionals krijgen bij ons altijd de kans lid te worden.”

Drie bloedgroepen
Bij de HSMAI kun leden op een persoonlijke en inspirerende wijze leren en netwerken. Men onderschrijft hiermee het belang van een leven lang ontwikkelen en een ieder krijgt de ruimte om de passie en professionaliteit voor zijn of haar vakgebied verder uit te dragen en te delen. De leden zijn divers en globaal in te delen in drie bloedgroepen die elkaar aanvullen en aanvoelen:

  1. Gamechangers: leden die met nieuwe ideeën, denkbeelden, visies en producten de gevestigde orde, (spel)regels, processen en/of (management) strategieën binnen de Gastvrijheidsindustrie ingrijpend veranderen.
  2. Translators: Ervaren leden die de laatste trends & ontwikkelingen praktisch willen vertalen, met vakgenoten bediscussiëren en implementeren in hun werkomgeving.
  3. Explorers: Hospitality professionals en professionals uit andere sectoren die kennis en ervaring naar de hospitality kunnen transformeren en die hun netwerk en kennis verder willen ontwikkelen binnen de gastvrijheidsindustrie.

Meer informatie: www.hsmai.n

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *