Duiksportbedrijven laten veel kansen liggen als het gaat om het bereiken van (nieuwe) duikers. Mensen die bijvoorbeeld op duikvakantie in het buitenland zijn geweest, weten eenmaal terug in Nederland, slecht de weg te vinden naar een kwaliteitsbedrijf in de duiksport. Een groot media-offensief van bedrijven die zijn aangesloten bij de afdeling Duiksport van HISWA Vereniging – de brancheorganisatie van de (onder)watersportindustrie – moet daar een einde aan maken.

Lancering op Duikvaker
De officiële aftrap van de campagne vindt plaats op 1 februari 2014 tijdens de opening van Duikvaker 2014, de beurs voor de duiksport in Expo Houten. De grondleggers van de duiksportindustrie in Nederland geven daar het startschot voor deze mediacampagne.
Advertenties, banners, websites, nieuwsbrieven, apps en social media maken onder andere deel uit van de mediacampagne.
Zorgeloos duiken
HISWA Vereniging, de brancheorganisatie van de (onder)watersport, is sinds twee jaar in de duiksportbranche actief. De organisatie behartigt binnen de duiksportbranche de belangen van bijna 30 bedrijven (duikwinkels, importeurs en duikscholen). Daarbij ligt de focus op klanten die zorgeloos willen (blijven) duiken.
Consumenten die zakendoen met een HISWA-bedrijf, kunnen terugvallen op de HISWA Algemene Voorwaarden, die in overleg met de ANWB en de Consumentenbond zijn opgesteld. Die bieden zekerheid en duidelijkheid. Ze kunnen bij een geschil een beroep doen op een onafhankelijke en onpartijdige geschillencommissie.
Bron: persbericht HISWA