HISWA RECRON wil nieuw consumentenplatform opzetten voor de recreatiesector

Tijdens de recreatie vakbeurs in Hardenberg maakte Geert Dijks (directeur HISWA RECRON) in een interview met NRIT Media bekend dat er een nieuw consumentenplatform en kwaliteitslabel georganiseerd gaat worden voor de aangesloten leden.

Het platform zal worden gelanceerd op de website www.recron.nl (nog in ontwikkeling). Tijdens de ledenvergadering van HISWA RECRON op 3 december j.l. werden de leden geïnformeerd over het initiatief. Dijks licht toe: “Bij HISWA is een vergelijkbaar initiatief al 15 jaar geleden al gestart voor de watersport. Bij de fusie met RECRON kwam de domeinnaam HISWA.nl vrij en deze hebben wij opgezet als 100% consumentenplatform met zeer hoge domeinrating. Die website scoort super goed, en voorkomt dure advertenties op Google zoals bijvoorbeeld voor ‘boot huren’ etc.. Wij willen de leden hiermee een meerwaarde bieden. Wij zijn een non profit organisatie en rekenen dus geen vergoeding voor deelname aan het platform.”

Stappenplan

Het platform is exclusief bedoeld voor de leden. Dijks legt uit: “Bij HISWA RECRON hebben wij goud in handen; Dat zijn de RECRON-voorwaarden die voor de consument garant staan voor kwaliteit en zekerheid bij een boeking. Deze voorwaarden worden o.a. afgestemd met de ANWB, die voor de belangen van de recreant opkomt. Om die reden tonen we op de website alleen de RECRON erkende leden.”

Het totaaltraject zal nog drie jaar in beslag nemen, waarbij het platform stap voor stap wordt ontwikkeld. De eerste stap is het vullen van een database waar alle leden in staan met al hun producten en activiteiten. Dijks: “Tijdens de ALV lieten we de leden een preview zien. We geven de komende weken eerst alle leden de mogelijkheid om via onze ‘mypages‘ de teksten foto’s (in totaal 80 duizend stuks) zelf te beoordelen, aan te vullen of aan te passen. Eind januari 2022 is de planning om dan live te gaan.”

Niet alle vragen worden al beantwoord

Naar aanleiding van het interview met NRIT media bleven er nog enkele vragen hangen. Zo heeft RECRON in het verleden schade opgelopen met het opzetten van consumentenplatform Elkeplek.nl. Onze vragen in die richting (Hoe een herhaling kan worden voorkomen) komen in een volgend interview met Geert Dijks aan bod. Er wordt vooralsnog niet naar buiten gebracht welke investering met dit initiatief is gemoeid.

Meer informatie:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *