Het platform Parkvakanties organiseert in samenwerking met Pleisureworld een grootschalig consumentenonderzoek naar de consumentenbeleving op een vakantiepark. De uitkomsten van het onderzoek worden op 8 oktober gepresenteerd tijdens het congres ‘Vakantiehuis van de Toekomst’.
Ook ondernemers uit de recreatiesector zijn welkom om de enquête in te vullen. Zij gaan ongetwijfeld zelf ook wel eens bij een collega op bezoek en worden door ons beschouwd als ‘de meest kritische consument.’ Het biedt bovendien inzicht in de vragen die de consument ook krijgt voorgelegd. Onder de deelnemers aan de enquête wordt een weekend- of midweekverblijf in het nieuwe Landal park ‘De Strabrechtse Vennen’ verloot.
Het onderzoek is geïnitieerd omdat er de afgelopen jaren veel is veranderd in de bedrijfsvoering op vakantieparken. Zo is het aantal taken van de receptie ingekrompen en vervangen door informatie via online kanalen. De consument is door het gebruik van het mobieltje veel beter in staat om zelf de activiteiten en attracties in de regio vinden. Diverse parken bieden inmiddels hotelfaciliteiten. Welke behoefte is er nog aan persoonlijk contact? Welke diensten worden het hoogst gewaardeerd?
Deelnemen aan het onderzoek: www.parkvakanties.nl/onderzoek