De Benchmark Verblijfsrecreatie van Stratech laat zien dat de boekingen in de laatste 30 dagen oplopen ten opzichte van een jaar eerder. De omzet loopt 33,7% voor tegenover een stijging in het aantal reserveringen van 45,0%.
Dit is exclusief Jaarplaatsen, Ligplaatsen en Seizoenplaatsen omdat deze langdurige reserveringen het resultaat vertroebelen. Kijken we naar de laatste 7 dagen, dan zien we dat deze stijging nog groter is met een groei van respectievelijk 56,0% en 61,6%.
Specifiek kijkend naar wát er dan zoveel meer wordt geboekt dan vorig jaar, zien we dat vooral Groepsaccommodaties weer populair zijn. Ook Camperplaatsen, Hotelkamers en Trekkershutten doen het goed.
Vakantie en feestdagenperiodes populair
Wat betreft de periode waarvoor veel wordt geboekt, zien we een groei in alle vakantie- en feestdagenperiodes. Enkel de herfstvakantie blijft nog iets achter, maar daarover kan korter van tevoren pas echt iets zinnigs gezegd worden.
Haal maximale omzet uit je boekingen!
Zie jij deze trend ook in het boekingspatroon bij jouw park? Of valt het juist tegen ten opzichte van de geluiden die je hoort en leest? Wat de situatie ook is, Dynamic Pricing kan je goed helpen om je prijzen te monitoren en snel aan te passen waar nodig. Zo kun je goed inspelen op een sterk verhoogde vraag en zorg je dat je aanbod tegen de best mogelijke prijs wordt geboekt. Zou je advies willen over hoe jij meer omzet kunt halen door gebruik te maken van een effectief prijsbeleid juist nú de vraag zo toeneemt? Neem dan contact met ons op!
Met dank aan (auteur): Bertine Riezebos, Consultant bij Stratech, en verantwoordelijk voor zowel de commerciële ondersteuning als de ondersteuning en het advies omtrent de Stratech software, waaronder de Stratech Benchmark.
Met de Stratech Benchmark Verblijfsrecreatie heb je inzicht in je eigen prestaties ten opzichte van vorig jaar én van de markt aan de hand van belangrijke KPI’s als Bezettingsgraad (OCC), Gemiddelde prijs per nacht (ADR) en Omzet (RevPAR)..
Met behulp van de Benchmark kun je zien of jouw recreatiebedrijf echt goed presteert en stelt je in staat de behaalde resultaten in het juiste perspectief te plaatsen. Door deze inzichten kun je betere en onderbouwde beslissingen nemen. Op basis hiervan kun je:
– Marketingbudget op het juiste moment inzetten
Bertine Riezebos, Stratech
– Meer rendement uit je accommodaties halen
– Hogere bezettingsgraad realiseren
– Meer omzet genereren