Glampings.com heeft een ‘substantieel’ bedrag aan nieuwe investeringen binnengehaald waarmee het platform kan groeien op de Europese markt. Er wordt met deze financiële impuls geïnvesteerd in het opvoeren van marketingactiviteiten en de uitbreiding van personeel. Het bedrijf ziet volop kansen in de glampingmarkt, maar ook de opkomst van steeds meer concurrenten in dit segment.
De initiatiefnemers van Glampings.com, Tom Groenen en Sven Schuurmans, willen niet prijsgeven hoeveel financiering er is opgehaald. Groenen ligt wel een tipje van de sluiter op: “…het zal voldoende zijn om ons op het internationale toneel te doen vertonen. We kunnen met deze investering groeien in personeel, maar ook voldoende geld overhouden voor marketing.”
Onder de investeerders bevinden zich o.a. Reinier Linthorst Homan van Eventtrips (bekend van o.a. VoetbalTravel), Thijs Terwiel, retail en e-commerce specialist en Jeroen Derwort, oprichter van Game Basics (bekend van o.a. Online Soccer Manager). Mede-oprichter Sven Schuurmans: “Naast geld halen we heel veel kennis aan boord met deze groep investeerders, waardoor we sneller in staat zijn het platform naar een hoger niveau te tillen. We zijn enorm blij met de betrokkenheid van Reinier Linthorst Homan bij deze investeringsronde. Reinier is enthousiast over het concept en het groeipotentieel van de glampingmarkt. Zijn kennis en ervaring op het gebied van development en internationalisering gaat ons enorm helpen met het verder uitbouwen van Glampings.com.”
Waar gaan jullie de investering voor gebruiken?
“We willen ons platform slimmer maken, meer directe koppelingen realiseren met aanbieders én een significant deel van de investering inzetten voor marketingdoeleinden”, aldus mede-oprichter Tom Groenen. “Daarnaast zijn we continu bezig om het onboarden voor glampingeigenaren eenvoudiger te maken. Dit is ook nodig omdat we dagelijks veel nieuwe aanmeldingen krijgen van vakantieparken en campings. Door de focus op het automatiseren te leggen zijn we in staat om snel ons aanbod van glamping accommodaties te vergroten en hét internationale startpunt te worden voor de glampingliefhebbers.”
Hoe weet Glampings.com zich te onderscheiden van de bestaande platforms?
In tegenstelling tot andere boekingssites, zoals Booking.com, selecteert Glampings.com alleen glampingaccommodaties. Sven Schuurmans: “We zien dat mooie glampingconcepten vaak verdwijnen in het enorme aanbod van accommodaties. De bezoeker heeft moeite om het juiste verblijf te vinden op basis van zijn gewenste glamping criteria. Dit kan een avontuurlijke boomhut zijn op de Veluwe of een luxe safaritent met privé sanitair aan het Gardameer. Door op de juiste manier vraag & aanbod samen te brengen ontvangt de glampingeigenaar de gewenste doelgroep op zijn park of camping en heeft de gast geen eindeloze zoektocht achter de rug om zijn favoriete accommodatie te kunnen vinden.”
Is dit niet een enorm competitief marktsegment?
“In de markt voor specifiek glampings is nog voldoende ruimte voor een extra speler. We zien dat veel grote partijen (Pincamp / Campings.com) zich voornamelijk richten op de campingliefhebber, en daarnaast ook glampingaanbod weergeven. Dat is een andere doelgroep, die anders geholpen wil worden. Er zijn nog niet veel partijen die zich expliciet richten op glamping. We zien dus volop kansen maar we weten wel dat we niet achterover kunnen leunen. De concurrentie groeit hard, mede door overnames en fusies. Dit is iets wat we uiteraard scherp in de gaten houden. “
Hoe staat Glampings.com er nu voor?
“We zijn in juli live gegaan met een handjevol accommodaties en parken. Inmiddels hebben we ruim 1000 glamping accommodaties op onze website staan, en zijn we nu bezig om een aantal grote glampingaanbieders aan te sluiten. Ons doel is om zo snel mogelijk een uitgebreid aanbod te presenteren, in alle belangrijke vakantielanden in Europa”, zegt Groenen.
Is dit de enige investering die nodig is om Glampings.com te laten groeien?
“Nee, we zullen meerdere investeringsronden nodig hebben om onze groeiplannen waar te maken”, zegt Groenen. “Ons doel is om snel te schalen en een internationaal succes te worden, met een breed aanbod en boekingen door heel Europa en daarbuiten.”
Over Glampings.com:
Sven Schuurmans en Tom Groenen zijn de inspirators achter de glampingorganisatie. Al meer dan 15 jaar is de combinatie van reizen, online marketing en e-commerce hun drijfveer. In een snel groeiende glampingmarkt is er behoefte aan compleet platform dat zich volledig richt op luxe kampeerervaringen. Met Glampings.com bieden zij de glampingliefhebber een inspirerende, online glampingbeleving waar een bezoeker eenvoudig kan zoeken op prijs en beschikbaarheid maar ook direct kan reserveren.
Meer informatie: https://www.glampings.com