Focus Recreatief Totaal: Grenzen van sectoren vervagen

Vakblad Recreatief Totaal besteedt in de laatste editie van dit jaar aandacht aan het vervagen van grenzen tussen traditionele deelsectoren in recreatie en toerisme. In het hoofdartikel wordt gekeken naar de toevoeging van een hotel aan vakantiepark Marveld. In andere artikelen zien we een theater-museum-horeca-boerderij-locatie; een zwembad in een bungalow; en lessen die recreatiebedrijven kunnen leren van de horeca.

Zwembad in Havezathe Marveld
Zwembad in Havezathe Marveld

Marveld Recreatie is een van de eerste vakantieparken die een hotel (Havezathe Marveld) toevoegt aan het assortiment van verblijfsrecreatie. Dat zorgt voor een nieuw topsegment voor dit bedrijf. Met 36 kamers is het hotel eigenlijk te klein voor een normale hotelexploitatie. In het artikel wordt uitgelegd waarom dit op een vakantiepark wél een rendabele toevoeging kan zijn. (pagina 6)

Castellum in Utrecht is een bijzonder gebouw, gebaseerd op het Romeinse Castellum dat hier ooit stond (nu onder de grond). In het complex is een theater, museum, restaurant, kinderboerderij, zaalverhuur en binnenplaats gesitueerd. Het is daarmee een multifunctioneel complex met een slimme spreiding van doelgroepen geworden. Bovendien versterkt het de identiteit van de nieuwe wijk Leidse Rijn. (pagina 10)

Recreatie kan nog veel leren van de horeca. De komende jaren wordt een groei verwacht van het ‘uit eten gaan’. Ook de groei van buitenlandse toeristen draagt bij aan de kansen voor restaurants. De horecasector is aan het voorsorteren met bijzondere food-experience. Daar kan de recreatiesector nog wat van leren. (p. 23)

Trendwatcher Hans van Leeuwen ging in gesprek met het management van Parc Ganuenta. Daar is gekozen voor een profilering op het luxe segment met o.a. bungalows met een inpandig zwembad. Juist die focus zorgt voor vernieuwende succesvolle concepten, die kunnen concurreren met de grote ketens van bungalowbedrijven. (p. 41)

Klik hier voor de online versie
Klik hier voor de online versie

En verder in deze editie:

  • Laatste trends in Website Design (Door Jeroen Wilhelm, elkeplek.nl)
  • Sfeerimpressie Recreatie Vakbeurs Hardenberg.
  • Verslag van de Dutch Design Week en de kansen voor recreatiebedrijven. (tour door Conradi Concepts)
  • Inspelen op de gestage opkomst van de campermarkt
  • Noviteiten en trends (productnieuws)
  • Sfeerimpressie uit Orlando (IAAPA vakbeurs en parken)
  • Overzicht van vakprijzen en awards
  • Hoe kan je samenwerken met bloggers en vloggers (Pleisureworld)
  • De trends in Family Entertainment Centers (Pleisureworld)
  • Het beste van Pretwerk.nl
  • Agenda

Meer informatie:
www.recreatieftotaal.nl
Lees het magazine online

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *