Na een succesvolle samenwerking die vijf jaar duurde, neemt Mr Holland eind dit jaar afscheid als ambassadeur van Nederland. De Mr Holland-campagne van NBTC Holland Marketing zette Nederland succesvol op de kaart als land voor zakelijke bijeenkomsten, beurzen en congressen.
In 2011 zocht NBTC naar een unieke manier om de internationale bekendheid van Nederland als vergader- en beursland te vergroten en daarmee het aantal zakelijke bijeenkomsten in Nederland te stimuleren. De diversiteit van Nederland, de toegankelijkheid, de openheid en de uitstekende infrastructuur maken ons land bijzonder geschikt voor internationale zakelijke bijeenkomsten. NBTC ging op zoek naar een manier om Nederland en de Nederlandse aanpak en mentaliteit onder de aandacht te brengen. Dat werd de Mr Holland-campagne, met een Holland ambassadeur die staat voor alles wat Nederland en de Nederlanders te bieden hebben.
Bekend gezicht in de branche
De jaren erna groeide Mr Holland uit tot één van de bekendste gezichten in de branche. Zowel online als tijdens internationale beurzen vertegenwoordigde hij Nederland. De campagne won verschillende prijzen, waaronder twee Meetings Industry Marketing Awards. Na vijf jaar als Holland-ambassadeur neemt Mr Holland nu afscheid, om een carrière als popartiest voort te zetten. Mr Holland: “De afgelopen vijf jaar waren fantastisch. Ik heb geweldige mensen ontmoet en prachtige landen bezocht. Het was een groot voorrecht om de wereld kennis te laten maken met de veelzijdigheid en sterke kanten van Nederland.” De opvolger van de Mr Holland-campagne wordt in 2017 onthuld.
Afscheid en fundraiser op ibtm world in Barcelona
Op ibtm world in Barcelona neemt Mr Holland op 30 november officieel afscheid tijdens Rendezvous, een clubavond georganiseerd door Reed Exhibitions, de MPI Foundation en NBTC. “Tijdens Rendezvous delen we het oranjegevoel met de branche en nemen we tevens afscheid van Mr Holland. Bovendien is het evenement ook een fundraiser: het opgehaalde geld wordt gebruikt voor studiebeurzen waarmee mensen in de branche, net als Mr Holland, de volgende stap in hun carrière kunnen zetten”, aldus Eric Bakermans van NBTC.
Economisch belang zakelijke markt
De zakelijke reismarkt is van groot economisch belang voor Nederland, aangezien zakenreizigers relatief veel geld besteden aan en tijdens hun reis. In 2015 bezochten circa 1 miljoen buitenlandse reizigers Nederland om een vergadering, congres of beurs bij te wonen en gaven daarbij ruim 1 miljard euro uit.
Bron: persbericht NBTC