De Efteling is verkozen tot meest klantvriendelijke bedrijf van Nederland. Het tweede leisurebedrijf in de top-10 is Van der Valk. De hele sector leisure doet het overigens gemiddeld een fractie beter dan in 2022 (van 7,42 naar 7,55). Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek door MarketResponse
De gemiddelde score die de consumenten de Efteling geven op klantvriendelijkheid is dit jaar weer gestegen in vergelijking met vorig jaar. Ook vorig jaar zag het onderzoeksbureau al een toename. Dat was ook nodig aangezien de score in 2021 een behoorlijke tik had gekregen. De Efteling had in dat eerste coronajaar, volgens de consument, moeite om de klantvriendelijkheid op peil te houden. In 2021 was de score nog 7,59; in 2021 steg dit naar naar 8,07 en dit jaar werd de groei doorgezet naar 8,27.
Fons Jurgens, algemeen directeur van de Efteling geeft op Linkedin een eerste reactie. hij noemt de prijs “Een bijzondere benoeming omdat de ranglijst is gebaseerd op klantwaardering, iets waar onze medewerkers het verschil in maken.”
Klantvriendelijkheid is in de visie van Jurgens een samenspel van diverse bedrijfsonderdelen: “In onze visie richting 2030 hebben we vijf pijlers waar we op focussen: duurzaamheid, technologie, immersieve wereld, samenwerkingen én medewerkers. Medewerkers zijn dus heel erg belangrijk in alles wat we doen. We willen in 2030 een internationale bestemming zijn waar gezelschappen een 9+ ervaring hebben in een sprookjesachtige en natuurrijke omgeving. De rol van medewerkers is daarin enorm groot, zij zijn een onmisbaar onderdeel zijn van onze gastbeleving!”
Meer informatie: www.marketresponse.nl/klantvriendelijkste-bedrijf/