Maandag 3 juni zijn twee nieuwe vakkrachten begonnen bij Stichting Toerist Informatiepunten (STIP) De Wolden. Zij moeten het toerisme en de toeristische organisatie in De Wolden naar een nog hoger plan brengen. De recent gelanceerde volledig nieuwe toeristische brochure, evenementenfolder en website over De Wolden. waren de eerste stap in het vernieuwingsproces.
Méér dan informatieverstrekking
STIP De Wolden is bezig met aanpassing van haar organisatie, van een informatie verstrekkende toeristische organisatie naar een actieve regionale toeristische marketing organisatie. De vernieuwing van het toerisme en STIP De Wolden komt voort uit maatschappelijke ontwikkelingen en wensen vanuit het ondernemersveld in De Wolden en regio.
Online
Internet, smartphones en social media dwingen STIP De Wolden een nieuwe koers te varen om De Wolden en Zuidwest Drenthe als een aantrekkelijk verblijfsgebied op de kaart te zetten. De vertrouwde TIP kantoren verliezen snel de functie van informatie verstrekking over Drenthe en Zuidwest Drenthe. Aanpassen aan de nieuwe informatieverstrekkings werkelijkheid is noodzakelijk om continuïteit te kunnen garanderen in het werven van toeristische verblijfsgasten voor De Wolden en Zuidwest Drenthe.
Veranderende ondernemerswensen
Ook de eisen van de ondernemers in de regio, aan STIP De Wolden zijn veranderd. Ondernemers willen meer invloed, betrokkenheid en ondersteuning. Vooral wat betreft de ondersteuning in de gezamenlijke actieve marketing en promotie van Zuidwest Drenthe is een grote rol weggelegd voor STIP De Wolden. Deze rol is haar ook toebedeeld door het nieuwe toeristische beleidsplan van gemeente De Wolden. Op 3 juni is daarom Marloes van Slooten begonnen als toeristisch regisseur. Zij gaat de gezamenlijke product-ontwikkeling en marketing actief met de ondernemers in De Wolden uitvoeren.
Meer informatie: www.touristinfodewolden.nl