De website landal.nl van Landal GreenParks heeft in een consumentenonderzoek naar het boeken van vakantiehuisjes in Nederland de hoogste score behaald. Het onderzoek werd uitgevoerd door WUA!, marktleider op het gebied van online benchmarking, dat respondenten anderhalf uur de tijd gaf om zich volledig vrij te oriënteren op aanbieders. Belvilla.nl en CenterParcs.nl completeren de top 3.
In totaal zijn 20 reissites beoordeeld op 10 verschillende onderdelen. Op basis hiervan heeft WUA! zogeheten web performance scores berekend. Met een score van 7,5 ligt Landal maar liefst 2 punten hoger dan het landelijk gemiddelde van 5.5. Belangrijkste redenen waarom Landal.nl de hoogste score behaalt in het onderzoek van WUA! naar het boeken van vakantiehuisjes in Nederland, zijn de goede vindbaarheid, de voorkeur, het lage afhaakpercentage en de goede conversie. Vooral de landings-pagina’s van Landal.nl kwamen met een score van 9.4 opvallend goed uit de test. Bijna een half punt hoger dan de Overall Top3 Websites 2012 (Bol, BCC en Booking.com).
“Onze website speelt een hoofdrol in de communicatie met de consument. We streven er naar om de oriëntatiefase, de beslissing, de reservering en de afhandeling zo soepel en gebruikersvriendelijk mogelijk te laten lopen. Deze consumentenonderscheiding is een erkenning van onze inspanningen,” aldus Egon Kramer, manager E-commerce van Landal GreenParks.
Consumenten spraken hun waardering uit over de mogelijkheid om parken per regio te zoeken, in plaats van per plaats, evenals over het feit dat op de homepage direct aanbiedingen worden getoond. ‘Binnen een minuut de beschikbare bungalows op je scherm, klaar om te boeken’; ‘de foto’s geven een vakantiegevoel en de groene kleur het gevoel van ertussenuit zijn’ waren enkele van de reacties van respondenten. Ook de grote hoeveelheid detailinformatie in woord en beeld, en goede ondersteuning vanuit de rubriek “Veelgestelde vragen” oogstten lof.
Over WUA!
WUA! is marktleider op het gebied van online benchmarking en helpt bedrijven hiermee richting te geven aan de meest optimale invulling van websites. Met grootschalig gebruikersonderzoek maakt WUA! online oriëntatiegedrag inzichtelijk. De resultaten stellen organisaties in staat om hun websites te optimaliseren. Klanten van WUA! kunnen zo de conversie verhogen en kosten verlagen.
Meer informatie: www.wua.nl / www.landal.nl