Visit-Holland bank Schiphol helpt toeristen op weg

Met de introductie van de Visit-Holland bank bij de bagagebanden op Schiphol, speelt het NBTC in op de passagiers die steeds meer gewend zijn om informatie digitaal reisinformatie te verkrijgen. Naast gratis WiFi worden toeristen meteen uitgenodigd om de Visit Holland App te downloaden, met daarin een uitgebreid overzicht van attracties en praktische zaken.

Toeristische informatie in de aankomsthal
Toeristische informatie in de aankomsthal

Huidige situatie
Toeristen die op Schiphol aankomen hebben zich meestal wel goed voorbereid en weten al hoe zij verder kunnen reizen en hebben vaak hun eerste accommodatie al geboekt. Via internet is deze informatie ruim voorhanden via verschillende websites.
Degenen die nog vragen hebben kunnen in de aankomsthal terecht bij de Holland Tourist Information; een VVV kantoor dat wordt beheerd door Amsterdam Marketing.

schiphol visit holland bank
de Visit Holland bank

Mobiel heeft de toekomst
Toeristische informatie wordt steeds vaker via de mobiele telefoon verkregen; en deze vorm van communicatie wint snel en zeker aan marktaandeel. De Visit Holland App is niet nieuw; en wordt inmiddels al volop gedownload. Het is daarmee een belangrijke wegwijzer voor toeristen in ons land.  Het nieuwe attentiepunt op Schiphol zorgt er voor dat een relevante doelgroep; de inkomende toeristen, op het juiste moment wordt bereikt. Door de bijzondere aankleding, met Amsterdamse grachtengeveltjes, nodigt de Visit Holland Bank ook meteen uit om een eerste foto te nemen.
Voor Schiphol is de Visit Holland bank een welkome aanvulling, omdat hiermee de beleving kan worden verbeterd. Het wachten op de bagage is voor de meeste mensen een ‘dissatisfier’. Dankzij de Visit Holland bak kan de tijd op een leuke en nuttige manier worden ingevuld.

Visit Holland App
De Visit Holland App is gratis beschikbaar voor zowel Android als voor de iPhone. Gebruikers van de app kunnen navigeren op basis van persoonlijke voorkeuren, zoals een persoonlijk reisschema en een things to do-lijstje aanmaken. Ook kan er via de app een hotel geboekt worden. Bovendien zijn de content en kaarten van de app offline beschikbaar zodat hoge roamingskosten vermeden kunnen worden. De app is beschikbaar in tien talen: Nederlands, Engels, Duits, Frans, Spaans, Italiaans, Zweeds, Deens, Japans en Portugees. Binnenkort zal de app ook beschikbaar zijn in het Chinees. Het NBTC heeft een selectie gemaakt van attracties die interessant zijn voor de buitenlandse bezoeker. Om de app niet al te zwaar te maken wordt voor kleinere attractie en hotelboekingen doorverwezen naar andere websites.

Tip voor ondernemers: Lees ook ons interview met Jos Vranken van het NBTC over mogelijkheden om aan te haken bij promotie-activiteiten.

Meer informatie: www.nbtc.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *