Velsen haakt in op kansen cruisetoerisme

Op 29 oktober organiseerde de gemeente Velsen in samenwerking met Amsterdam Toerisme en Congres Bureau (ATCB) een toeristische netwerkbijeenkomst met als onderwerp sociale media en de kansen van de ferry- en cruisevaart. ATCB voert in opdracht van de gemeente Velsen de marketing- en promotieactiviteiten uit onder de overkoepelende naam IJmuiden aan Zee. Onder die naam wordt het gehele toeristische aanbod van de gemeente Velsen meegenomen.

Op verschillende manieren wordt alles wat Velsen te bieden heeft onder de aandacht gebracht van toeristen en bezoekers. Behalve voor printuitgaven als de folder ‘Ontdek IJmuiden aan Zee’ en de DFDS-brochure ‘Going Dutch’ is er steeds meer aandacht voor de vernieuwde website www.ijmuidenaanzee.nl, de facebookpagina en de twitterpagina.

ATCB en de gemeente Velsen deden tijdens de bijeenkomst een oproep aan ondernemers en organisaties om actief bij te dragen aan de promotie van IJmuiden aan Zee: “Alleen door een gezamenlijke inspanning kunnen we IJmuiden aan Zee op de kaart zetten.” Wethouder Toerisme, Annette Baerveldt: “In Velsen proberen we goed in te spelen op de toename van sociale media; o.a. via Facebook VVV IJmuiden aan Zee, Twitter en de ontwikkeling van Apps, zoals de wandel App “Buiten Beeckestijn” en de fiets App “De Kust en Te Keur”.

Cruisevaart
De wereldwijde cruise ontwikkeling biedt een enorme potentie voor IJmuiden als cruisedestinatie in Nederland, dichtbij Amsterdam. In 2012 zijn er 43 cruiseschepen naar IJmuiden gekomen. Het aantal passagiers is tussen 2008 en 2012 bijna vertienvoudigd van 7.000 naar ruim 650.000 passagiers. Volgend jaar worden er minstens zoveel passagiers verwacht.

Ondernemers kunnen hier op inspelen door het aanbod aan te melden op de website: cruise2holland.com.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *