Vakantiesalon Brussel blijft groeien

Voor de komende editie, die op 3 februari van start gaat hebben zich 700 exposanten ingeschreven. Zowel het aantal exposanten (+ 26% sinds 2005) als bezoekers (+ 42% sinds 2004) neemt doorheen de jaren gestaag toe.

Deze organische groei is de vrucht van de constante innovatie die het Salon typeert. Voor de editie van 2011 ligt de focus op het conceptueel groeperen van exposanten in villages en zones om zo de bezoeker te helpen zich nog efficiënter te oriënteren.
Professionele en andere bezoekers kunnen zich op deze manier eenvoudiger informeren en exposanten winnen aan zichtbaarheid en mogelijkheden door de voordelige opstelling.

Partners uit België, Luxemburg en Nederland presenteren in Paleis 6 hun nieuwigheden voor 2011. Belangrijk daarbij is dat de focus dit jaar meer op ons eigen land komt te liggen. Door de huidige economische recessie, groeit de markt voor binnenlands toerisme immers aanzienlijk. Bovendien heeft België als toeristisch product meer te bieden dan men op het eerste zicht zou verwachten.
De meest opvallende nieuwkomer onder de exposanten is Toerisme Vlaanderen. De Vakantiesalon is blij deze organisatie te mogen verwelkomen. Als partner van de toeristische sector ondersteunt het agentschap toeristische organisaties en ondernemers. Toerisme Vlaanderen wil het vrijetijds- en zakentoerisme in en naar Vlaanderen promoten. Vlaanderen Vakantieland is het bekendste merk van Toerisme Vlaanderen en neemt een prominente plaats in op het Salon.
Bekijk ook de online presentatie op www.toerismevlaanderen.be en www.vlaanderen-vakantieland.be

De vakantiesalon in Brussel duurt van 3 t/m 7 februari. Meer informatie op de website: www.vakantiesalon.eu

Bron: persbericht vakantiesalon Brussel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *