Exposanten, bezoekers en organisatie blikken tevreden terug op een geslaagd Vakantiesalon. Maar liefst 113.978 mensen hebben de afgelopen vijf dagen een bezoekje gebracht aan de 53ste editie van het Vakantiesalon, dat is een stijging van bijna 2% ten opzichte van vorig jaar.
De grote bezoekersaantallen bevestigen dat de aanpak van het Vakantiesalon werkt: een ruim en gevarieerd aanbod van 786 exposanten die blijven vernieuwen en evolueren. Meer nog dan andere jaren, stond een kwaliteitsvol aanbod immers centraal. De gepassioneerde reiziger heeft daardoor zijn weg naar de beurs meer dan ooit gevonden. Exposanten kregen vaker dan ooit zeer gedetailleerde vragen over een volgende reis of droombestemming. Niet alleen de kwaliteit van de exposanten, maar ook die van de bezoekers blijft dus stijgen.
Voor de editie van 2011 lag de focus op het conceptueel groeperen van exposanten in villages en zones. Zo werd het Vakantiesalon 2011 opgebouwd rond zes thematische villages. In navolging van het daverende succes van de Caribbean Village bundelden ook andere regionen hun krachten in het Asian Village, Nordic Village en African Village. Samen met de Cruise Village en de Adventure Village stonden ze als een rode draad doorheen het Salon opgesteld en boden ze afwisselend passende animatie aan.
Eregast van deze editie was Servië en de Donauregio. Andere belangrijke blikvanger was zone rond Gezond en Veilig op Reis, waar ondermeer Vacciweb.be en ABTO de reiziger informeerden over een zorgeloze vakantie. In de nieuwe Dichtbij Zone zetten partners uit België, Nederland en Luxemburg hun dichtbijproduct in de kijker. Ook het gloednieuwe Holiday Café, een gezellige ontmoetingsplaats voor reizigers, kon op de nodige bijval rekenen.
Bron: vakantiesalon Brussel