Vakantiekeuze zomervakantie zwaar beïnvloed door weersvoorspelling en last-minutes

Juist in het naseizoen kiest de Nederlandse reiziger massaal voor een Last Minute zonvakantieboeking op basis van de weersverwachting. Dit blijkt uit onderzoeksresultaten van World Ticket Center (WTC.nl). Deze reisorganisatie lanceerde 3 weken geleden een website voor zonvakanties met een nieuwe formule, waar snel en gemakkelijk op basis van verschillende criteria een zonvakantie geboekt kan worden.

Weersverwachting is belangrijkste zoekcriterium
41% Van de Nederlandse reizigers start met het zoeken van een Last Minute op basis van de weersverwachting op een bestemming, 26% kiest op basis van het uit te geven budget, 12% zoekt op basis van zoover-klantenwaardering, 6% op basis van vluchtduur, en 5% op basis van de ligging.
Het onderzoek geeft een belangrijk beeld van hoe de Nederlander zich momenteel oriënteert op een reis. “De Nederlandse reiziger vindt het zoeken op basis van weersverwachting zeer relevant. Dit heeft te maken met de zeer slechte zomer die wij in ons land kennen, maar ook met de emotie die bij een bepaald weerbeeld parten speelt. Zonnige dagen maken mensen vrolijker, geeft meer voldoening aan de beleving in een vakantie en regenachtige dagen zorgen voor een onprettig gevoel.

Wachten op goede last-minute
Ondanks het feit dat de zomervakantie er alweer bijna op zit, boeken veel reizigers nu al hun zonvakantie voor de komende maanden en worden er veel Last Minutes geboekt. Ook hier speelt het slechte weerbeeld in Nederland de grootste rol bij. Door de alsmaar durende economische crisis denken reizigers twee keer na voordat zij een zonvakantie naar een bestemming boeken en wacht men op een scherp geprijsde Last Minute.

Bron: persbericht World Ticket Center

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *