Het is een trend die zich de komende jaren nog verder gaat ontwikkelen; consumenten delen en verhuren steeds vaker de producten en diensten die ze willen gebruiken direct bij elkaar. In de vakantiesector bieden platforms als AirBnB en Micazu vakantiehuiseigenaren de mogelijkheid om hun vakantiehuis aan vakantiegangers aan te bieden zonder de tussenkomst van een andere partij.
Consumentenplatform de trend
Jens van den Broek van Micazu, verwacht dat we pas aan de vooravond staan van een hele grote trend: “Tot nu toe maakten de hotelsector en verhuurorganisaties als Belvilla of Topic Travel zich geen zorgen over de opkomst van de consumentenplatforms. De buitenlandse website AirBnB en ons platform Micazu laten inmiddels al zien dat het marktaandeel van directe huur bij de vakantiehuiseigenaar, van jaar tot jaar groeit. Directe huur is ook voordeliger voor zowel de huurder als verhuurder. Micazu is nadrukkelijk geen partij bij de verhuurovereenkomst. Omdat er niemand tussen zit en je als huurder zelf de deal met de verhuurder maakt, bespaar je dus zo 20 tot 30% in vergelijking met de reguliere organisaties, zoals Belvilla of Topic Travel!”
Behoefte aan authenticiteit
Het vakantiehuizenaanbod van Micazu sluit ook goed aan bij een andere trend in de recreatiesector; ‘De behoefte aan authenticiteit’. De eigenaren presenteren zelf hun vakantiehuis op Micazu. Deze presentaties worden met veel liefde en aandacht gemaakt, zo stellen de eigenaren zich voor en delen zij hun allerleukste bezienswaardigheden, restaurants en tips. Daarnaast hebben de vakantiehuizen op Micazu geen standaard uitstraling en inrichting, maar zijn ze met veel zorg door de eigenaar ingericht.
Meer informatie: www.micazu.nl