Vakantieganger deelt reiservaringen massaal via internet

‘Hoe deelt u uw reiservaringen?’ Deze vraag heeft reisorganisatie World Ticket Center gesteld in een telefonisch onderzoek aan 650 reizigers. 78% gaf aan belevenissen en reiservaringen te delen middels internet. De overige 22% van de respondenten deelt reiservaringen offline, oftewel mondeling, met vrienden, familie of kennissen. De meest gebruikte internetkanalen zijn Reisblogs (28%), vakantiebeoordelingssites (23%), websites in eigen beheer (19%), internetfora (16%) en social media kanalen (14%).

Hoewel het gebruik van social media de afgelopen jaren aanzienlijk is toegenomen wordt het nog relatief weinig ingezet als reiservaringsplatform. Opmerkelijk is dat het onderzoek aantoont dat voornamelijk positieve ervaringen blijken te ontbreken op social media kanalen. Maar liefst 81% geeft aan zijn/haar beklag te doen via social media en dat terwijl maar 19% aangeeft positieve berichten te plaatsen. Daar waar Reisblogs het platform zijn voor positieve reiservaringen en belevenissen, worden de social media kanalen als Twitter en Facebook volgens het onderzoek het meest ingezet bij negatieve ervaringen met de reisorganisatie, accommodatie of luchtvaartmaatschappij. Echter, de impact van deze ontwikkeling moet volgens Remi Wouters, Marketing Manager van World Ticket Center, niet worden onderschat. ‘Als de social media gebruikers een groot aanzien genieten, dan wordt er veel waarde gehecht aan hun oordeel, dit blijkt uit de onderzoeksresultaten. Om deze reden is het voor World Ticket Center zeer belangrijk om actief te zijn op social media kanalen. Op deze manier kan er altijd direct worden geanticipeerd op negatieve berichten, kunnen eventuele problemen snel worden opgelost en kan er een extra stukje service worden verleend. Middels onze social media willen wij de klant optimaal bedienen.’, aldus Remi Wouters.

Bron: persbericht World Ticket Center

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *